Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Montego-Szerelők 2:1

 2008.02.02. 22:37

A mai napot a kipufogó javításával töltöttük. Lajos barátunk volt olyan kedves és áthozta a CO2-s hegesztőt, valamint hasonló jellegű problémák megoldásában szerzett tapasztalatát. 

Mivel a legutóbbi diagnózisunkban megállapításra került, hogy az eredeti kipufogószakasz nem javítható, hiszen szitaszerűre rozsdásodott a könyök és a cső vége, első dolgunk a megfelelő donor felkutatása volt.

Az első dolgunk a Fiat 128-asom javítgatása során már bejáratott M3-as bontó megkeresése volt, a már ismerős joviális bácsi készségesen megmondta, hol találjuk a csöveket és adott pár tanácsot, hogy hogyan lehet megoldani a csatlakoztatást. Sajnos nem találtunk olyan csövet, ami megfelelő állapotú és hosszú ráadásul van rajta megfelelő bővítés amivel rácsúsztathatjuk a leömlő felőli csőre.

Átmentünk hát a Bonci autóbontóba ahol nem találtunk szívünkhöz közel álló csövet,de kinéztünk egy kicsit nagyobb átmérőjű, Golf II-esre való csődarabot. Ez a tétel is visszakerült a többi közé, mivel a csövet kicsit sokra tartotta a tulaj, annyira, hogy még alkudni sem próbáltunk rá. Gondolom majd amikor Paris Hilton arra lejt a Golfjában, és kilukad a cső akkor majd ő megveszi annyiért.

Mászkálásunk során kijutottunk Fótra a Danielisz bontóba. Ott egy ici-picit illuminált úriember fogadott minket, aki szinte minden szempontból a Rejtő által megálmodott Piszkos Fredre hasonlított, talán az erősen olajos láthatósági mellénytől eltekintve. Az ő segítségével megtekintettük a körülbelül 100 darab kipufogóból álló gyűjteményt, amiben igen nehezen, de találtunk egy megfelelő állapotú (horganyzott, rozsdafoltok nélkül) bővítő szakasszal rendelkező, kellő hosszúságú, de kicsit az igényeltnél hosszabb csövet. Egy kicsi gond volt vele csupán, egy Citroen BX teljes kipufogórendszere lógott a végén. Pár perc alatt Fred segítségével, a fölösleges eltávolítottuk A pult mögött egy mérges ember igen ronda módon leszidott egy melóst, aki csak a munkáját próbálta végezni, ezért az alkutól eltekintettünk. Így komoly 1000 forintért már a miénk is volt a cső és még alig volt dél.

Vissza a kocsihoz, sok-sok méricskélés után megállapodtunk abban, hogy a csövet három darabból rakjuk össze, a cső hajlatát pedig egy bevágással a megfelelő szögűre nyitjuk és lehegesztjük. Menet közben a próbák során rájöttünk, hogy elég két darabból összerakni, viszont kell bele plusz egy hajlat, hogy elkerüljük a váltót. A cső méricskélése elvitt körülbelül két órát, a vágás és illesztés próbálgatás és tisztítás egyet, a hegesztő összeállítása még egyet. A hegesztés tíz percet. Ezek után megpróbáltuk az első és a hátsó dobot szétszedni, hogy ne az aknában kelljen hegeszteni. Ezzel is elment egy kis idő, majd az aknában Lajos szépen összevarrta az új szakaszt a dobbal. Rátoltuk a csőre és hipp-hopp már este hat volt, mi meg teljesen készek. Még ujjgyakorlatképpen beraktunk egy kis slagdarabot a váltókar kikopott gumi felfüggesztésébe és ezzel megoldottuk, hogy az amúgy jól kapcsolható váltó karja ne lógjon mintha nem tartaná semmi.

A kocsi beindítása után pillanatokkal kiderült, hogy bizony kifúj ez az új kipufogó is. Az aknába bemászva rögtön megnyugodtunk, az új cső az illesztésnél fúj ki, egy kis kipufogó tömítőpaszta segítségével ez a probléma gyorsan orvosolható lesz.

A jól végzett munka után gondoltunk megyünk egy kört a környéken. Lajos kiállt mögülem, hogy kiférjek. Rövid indítózás után a motor elindul, hagyom járni, hogy hadd melegedjen be, kisvártatva a motor elkezdett köhögni, kihagyni, majd leállt. Gondoltam túl hideg, újraindítom, és egy kicsit túráztatom, hogy bemelegedjen. Ezek után nem is sikerült újraindítani, bár az önindító rendesen tekerte a motort. Sajnos pár perc múlva az akkumulátor már kezdett fáradni, így mivel már besötétedett és nem igazán volt semmi ötletünk, mi is lehet a gond, otthagytuk a kocsit pihenni. Szinte bizonyos, hogy ismét az üzemanyag ellátással lesz gond. Elképzelhetőnek tartom, hogy a legutóbb amikor koppanásig kifogyasztottuk a tankot az AC pumpa felszívott valami szutykot a tank aljáról ami eltömte a benzinszűrőt, vagy a csövet. Sajnos ahhoz, hogy a pontos problémát behatároljuk jó alaposan meg kell vizsgálni a teljes üzemanyagrendszert. Erre amúgy is szükség lenne, de reméltem nem ezzel kell kezdenünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr94806756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása