Monty a csapat legfiatalabb tagja. A napvilágot Angliában látta meg 1987-ben, majd, mivel kontinentális (bal kormányos) modellről van szó, feltehetőleg rögtön Németországba is szállították. A típus kifejezetten a kora előtt járt, az alapfelszereltsége vetekszik a mai autók felszerelésével, de természetesen jóval egyszerűbb kiadásban.
Innen a sorsa a múlt ködébe vész, de biztos volt benne sok sör és virsli. Magyarországra még az előző évezredben került be, 1999 óta egy tulajdonosnál volt, aki szépen karbantartotta, és annak ellenére, hogy az autót már korabeli források is mozgó rozsdakupacnak nevezték ez nem látszik meg rajta jobban, mint egy hasonló korú német, vagy francia vagy olasz autón. Alkatrészeit pár más autóban (Maestro, Metro) is viszontláthatjuk, de ezeket a modelleket az Austin-t átvevő Rover igen gyorsan leépítette.
Az autók már Angliában is ritkaságnak számítanak, így az alkatrészellátottsága nem a legjobb. Mivel Emil, az előző tulajdonos adott közel egy teljes autót, az alkatrészekkel nem állunk rosszul.
A következő oldalon megpróbáljuk összefoglalni az eddigi és elkövetkező változtatásokat amit a túráig tervezünk.
Eddig kezelt hibái
- Kipufogó
- Kartergáz visszavezető cső kirojtosodás
- Elöregedett vákumcsövek
Jelenlegi ismert nagyobb hibái:
- Bal első lengéscsillapító
- Mindkét küszöb erősen korrodált
- Minden ajtó sarka korrodált
- Túl dús keverék
Jelenlegi ismert apróbb hibái:
- Illesztésnél kifújó kipufogó
- Bal oldali elektromos tükör
- Jobb oldali elektromos ablakemelő (feltehetően kapcsoló hiba)
- Jobb oldali első zár (hiányzik a zártömb és a nyelv közötti összekötő)
- Hátsó ablaktörlő motorja (beállt a motor, de feltehetőleg javítható)
- Bal oldali ablakmosó (valószínűleg eltömődött a cső)
Tervezett módosítások
- Hosszabb első és hátsó rugók
- Megerősített tornyok és rugótányérok
- Lelemezelt csomagtér
Tervezett felszerelés
- Hosszított csomagtartó (a tető teljes hosszán)
- CB rádió
- GPS egység
- 4 pótkerék
- 4 marmonkanna (80l benzin)
- 5-10 vizeskanna (25l-50l víz)