Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Megérkezett a CB-nk

 2008.12.19. 15:03

Igen gyorsan megérkezett az új CB-nk, a banki átutalás is mostanában érhetett oda. A csomagolás a posta ellen teljesen megvédte az utazástól, de nekem kb. fél óráig tartott, hogy letépjem róla.

Még sajnos nem állt módomban kipróbálni, de külsőre jól néz ki, elég kicsi, jól be fogjuk tudni építeni, van SWR mérő hozzá, tehát akár magunknak is be tudjuk hangolni. Ahogy néztem a hangoláshoz az antenna végén lehet ki-be tologatni egy kis részt.

Mivel Csikós Zsoltnak még úgy ígértem oda a kocsit, hogy nincs szétfúrva a felismerhetetlenségig, a beépítését karácsony utánra tervezem.

Addig megpróbálok szerezni egy stabil 12V-os tápot amivel ki tudom próbálni jól működik-e?


Tesztelés


Előkaptam egy régi PC tápot, mivel az egy viszonylag stabil 12V-ot kell, hogy előállítson.

Bemértem multiméterrel és 10 és 11V között ingadozott. Nos itt három probléma lehet,

  1. Rossz a műszer
  2. Rossz a táp
  3. Mindkettő

Abból kiindulva, hogy a számítógép alaplapja igen finom elektronika, a CB pedig nem kifejezetten, és túlfeszt egy pillanatra sem mértem, úgy döntöttem, hogy jó lesz ez a próbához.

Elsőként azonban meg kellett vizsgálnom a rádiót, mivel zörög a belsejében valami. Sajnos az első alaposabb szemrevételezésnél feltűnt, hogy a ház csavarjai közül hiányzik kettő, az előlap bal oldala pedig mozog. Így abban a biztos tudatban nyitottam ki a szerkezetet, hogy már jártak ott előttem. Kicsit féltem is attól amit találni fogok.

Mindjárt látszott is, hogy a dobozba belenyúltak. Ami zörgött az a hangszóró volt, ami házilag lett kicserélve pár évvel ezelőtt (a készülék 2000 júliusában készült) Az újonnan bekerült hangszóró viszont egy számmal nagyobb lett, így az eredeti szintén hiányzó felfogató csavarokkal nem tudták rögzíteni. Megvizsgáltam, hogy hol kéne átfúrni a lemezt hogy az új hangszórót felfogassam, gondolatban végigfutottam a becsavarozásig tartó lépéseken, majd körbetoltam gumigittel és ezzel lezártam a gondolatmenetet. Más belső sérülést átalakítást nem láttam benne.

A fedelet tartó finom 4-es menetet, PC házcsavarral (pontosabban a CD rögzítőcsavarral, amiből mindig van egy marék a környezetemben) pótoltam és zártam le. Az előlap törött fülének a reparálását most úgy gondoltam kihagyom, mert részint komplex, részint nem érdekel.

Eddig még jó, de mi a helyzet a működésével? Pár sikertelen próbálkozás után felhoztam a pincéből a tetőtérbe, ahol rájöttem a Squelch (zajszűrő) potméter és a scan összefüggésére (ha leszűri az összes zajt, akkor leszűri az adásokat is) és kisvártatva találtam is beszélgetőket.

A mikrofon gombjai működnek, adni ad, de nem akartam beleszólni a taxisok meghitt beszélgetésébe.

Eddig úgy néz ki, hogy ez megéri a pénzét.

 

Címkék: cb rádió

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr37831731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása