Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Off-topic autójavítgatás

 2008.12.14. 17:58

Épp Monty-hoz készültem Egerbe az autószerelőhöz amikor észrevettem, hogy nem világít a Yarisom lámpája. Nosza gondoltam pár perc alatt kicserélem és akkor nemcsak, hogy nem állít meg a fakabát, de jobban látszom is.

A régi izzó nem több, mint egy perc alatt a kezemben is volt, egy görccsel egyetemben. A japánok ugyanis közvetlen a lámpa mögé zsúfolták be  a biztosítékdobozt és alig fért oda a kezem. Gyorsan vissza az új izzót. Kis sakkozás után sikerült helyre billentenem az izzót. Elégedett voltam magammal, hiszen szintidőn belül voltam, már csak a rugót kellett volna visszapattintani. Emlékeim szerint a rugó rögzítve volt a lámpához, de amikor kiakasztottam leesett. Megpróbáltam visszajátszani a helyére de nem sikerült. Gondoltam az a baj, hogy vaksi is vagyok, meg nem is nagyon fér oda a kezem, megkértem hát a kedvesemet, hogy a kis kacsóival rakja vissza ő  a rugót. Neki sem ment. Ekkor hívtam édesapámat, nézze meg ő is. Neki sem ment. Nem csoda, hiszen se hozzáférni se látni nem lehet a lámpa hátát. Akkor kiszerelés, kézben megcsináljuk. Ehhez le kellett szerelni az első lökhárítót.

Amint a kezünkben volt a lámpa már látszott, is, hogy a rugót fogó csavarfej mellől egyszerűen kicsusszant a drót. Közben észrevettük, hogy a fényvisszaverő aluminium biszbasz is letört. Ez a kb. két réteg aluminium fólia vastagságú vacak valószínűleg a rezgéstől és a rugóval vacakolás miatt leszakadt és ott lötyögött a lámpa belsejében. A fene se fog egy teljes lámpát venni ilyen miatt, alkatrészként meg biztos nem kapható, tehát maradt a kendácsolás. Nosza kerestünk egy darab alulemezt meghajlítottuk, rászegecseltük és visszacsavaroztuk. A letörött darab pont elég ahhoz, hogy a rugót a helyén tartsa és a következő izzócserénél már ne kelljen vacakolni.

Mondanom se kell, hogy így majd egy óráig tartott az izzócsere.

Ezek után Eger oda-vissza, leadtam a gyereket a nagyszülőknél hétvégére. Hazafelé már erősen fogytán volt a benzinem, de úgy számoltam, pont be fogok futni az M0-áson át egy Dunakeszin levő benzinkútra. Egy kilométerre a lehajtótól a szembejövő sávból vastag égő olajfüst jött át amin áthajtottam. Egy komoly baleset lehetett ott, állt is a sor mögötte rendesen. Amint áthajtottam a füstön a motor leállt.  Gondoltam nu, ilyen még úgyse volt, lesz egy sétám a kútig, és persze ebben a kocsiban nincs kannám. Mivel a franc se sétál fölöslegesen, addig akartam gurulni amíg a lendület kitart. Már a lehajtónál tartottam, amikor kicsit megráztam a kocsit és megpróbáltam újraindítani. Simán elindult, a füst miatt valami elektronika letiltotta a motort, persze benzin még volt benne.

Mit is akartam ebből kihozni?

Azt, hogy részint Monty összes alkatrésze sokkal könnyebben elérhető, és nincs benne elektronika ami a motort fölöslegesen letiltaná. Éljen Monty!

Címkék: monty

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr1822705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása