Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Eredetiségvizsgálat

 2008.04.24. 23:22

Hosszabb kihagyás után ismét sikerült összeszedni magamat, hogy lejegyezzem az időközben történteket. Sajnos becsúszott egy komolyabb vírusos megfázásom, amivel sokáig szenvedtem, és mostanra tudtam csak felépülni. Ez főként annak köszönhető, hogy nem túlzottan pihentem időközben.

Időközben sikerült a kocsi adminisztrációját előrébb vinni.

Mivel a kocsi az én nevemre kerül, az ezzel kapcsolatos adminisztrációt nekem kell elintézni. Mivel hosszú ideig tartott az, hogy a kocsit youngtimer (Nosztalgia) besorolását elintézzük, elsőként Monty biztosítását kellett rendezni. Köszönettel tartozunk ezért Enzsöl Lászlónak aki volt szíves a biztosítási kötvényt igen gyorsan elintézni. Ennek birtokában végre nekiláttam, hogy az kocsi átírását elintézzem. Mivel időközben lejárt az eredetiségvizsgálat bejelentkeztem a szomszédos Suzuki szalonba, hogy ne kelljen túl messze menni a kocsival. Közel egy héttel előre tudtam csak időpontot foglalni, mindeközben megérkezett az okmányirodától a felszólítás, hogy azonnal irassam át az autót, mert különben kivonják a forgalomból. Az eredetiségvizsgálatot követő napra sikerült is időpontot szerezni a kerületi okmányirodán.

Az eredetiségvizsgálatra más elfoglaltságom miatt édesapám vitte, és elbeszélése alapján érdekesen zajlott. A garázsba a szerelők álltak be a kocsival, mert, hogy ott csak ők vezethetnek. Édesapám jóelőre figyelmeztette őket, hogy a kézifék nem működik, a végletekig flegma, nagyokos szerelő csak legyezgetett, hogy neki nem kell mondani ezer kocsit vezet naponta. Ezek után nagy lendülettel bevágta az amúgy finoman csukódó ajtót és elindult a garázsajtó felé. A szerencsétlen valószínűleg addig nem jutott el agyilag, hogy a több mint húsz éves angol kocsi nem pihepuha szervófékkel redelkezik, mint egy gyártószalagról éppen legördülő japán kocsi. Ezt taposni kell, illetve kellett volna, szerencsére nem lett se a kapunak, se a kocsinak maradandó sérülése. Talán csak a szaki fene nagy egója szenvedett csorbát.

Második kihívást az jelentette a kiváló felkészültségű csapatnak, hogy elkészítsék az eredetiségvizsgálat papírjait. Ehhez édesapám felkínálta a sikeres, de már lejárt vizsgálat papírjait, hogy arról töltsék ki a papírokat. Dehogy is, azt majd ők tudják! Ennek megfelelően a régi kétlapos forgalmiban szereplő motorszámot nem voltak képesek hibátlanul bevinni. Emiatt két alkalommal futottak neki a vizsgálatnak. Közben befutottam én is. A flegma adminisztrátor néni ekkor megkérdezte, hogy oszt mégis mikor íratjuk át, mert műszaki nélkül ez nem fog menni. Itt némileg lesápadtam, mivel a másnapi átírásra esélytelennek tűnt az, hogy legális műszaki vizsgát szerezzünk a kocsira. Emiatt egy gyors telefonkört rendeztünk, Zénó is és én is hirtelen minden ismerőst körbehívtunk, aki látott már autót, hogy lehet-e valamit tenni az ügy érdekében. Első körben eredménytelenek voltunk, így unokatestvéremhez fordultam, akiről tudtam, hogy tud segíteni, és mindig szívesen teszi, de nem szeretem zaklatni ilyen piti dolgokkal.

Több, mint egy óra elteltével képesek voltak leolvasni a számokat, és bevinni az adatokat. Majd a kissé megsemmisült szaki odatámolygott, hogy nem képesek elindítani az autót, nézzem már meg mi a baja. No, gondoltam, megint beköpte a gyertyát és szégyenszemre pucolhatom le a csili-vili szervízben a ronda fekete mocskot. Mint kiderült az okoskák nem találták meg a világítást (nehéz is, hiszen rajta van az index bajuszkapcsolóján) emiatt mindent elkapcsolgattak a kocsiban. Például egy jól elrejtett ködlámpa kapcsolót is kikapcsoltak, nem tudom milyen megfontolásból. Ezzel sikeresen kikapcsolták az A/C pumpát, ami miatt nem véletlen, hogy nem indult a kocsi. Visszakapcsoltam és a kocsi abban a pillanatban el is indult. Ha már beindult akkor én álltam ki vele, hiszen ezeknek nem akartam a kezébe helyezni a kocsi sorsát. (bár ha jobban lezúzták volna, megcsináltatam volna a karoszszériáját a költségükre) Persze közben fennakadt a gázbovden, így kicsit pörgött a motor, miközben szervó nélkül előre-hátra tolatgattam a garázsban. Olyan füstöt sikerült összehozni, ami csak kifért a két literes motor szitaszerű kipufogójából.

Azt hiszem mindenki megkönnyebbült, mikor végre elporoztunk a csodajárművel.

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr44806864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása