Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

It’s ALIVE!

 2008.02.20. 22:47

Miután ma megkaptuk a visszajelzést a szervezőktől, hogy mégis részt vehetünk a túra kategóriában, elszántan ismételten nekilendültem az autó beindításának. Ezúttal végre sikerrel is jártam!

Mivel ma igen szép idő volt, arra gondoltam, hogy jó lenne kipróbálni, hátha a melegebb idő jobb kedvre deríti a jószágot és beindul.

Sógoromtól nemrégiben azt a tanácsot kaptam, hogy próbáljam meg az injektort egy kicsit kifújatni kiszedett gyertyák mellett indítózva.  Nem tűnt rossz ötletnek, ezért nekiugrottam a kocsinak egy gyertyakulccsal, nemsokára édesapám is csatlakozott. Ha már a gyertyák ki voltak szedve akkor rögvest le is lettek ápolva egy drótkefe segítségével, mivel elég ronda fekete korom volt rajtuk (túl dús keverék). Az indítózás, mivel kompresszió nélkül forgatja át a motort igen gyorsan átlögybölte a rendszert benzinnel. Némi szellőztetés után visszacsavartuk a gyertyákat, rábikáztunk az aksira a Yarissal, majd indítóztunk.

Megdöbbentő módon a kocsi szinte azonnal beröffent. Gyorsan felpörgettük a működő két hengert, minden bizonnyal a szomszédok nagy örömére. Az egész környéket elborítottuk benzingőzzel, ami az elégetés nélkül a kipufogón távozó üzemanyagból származott. Miután megbizonyosodtunk arról, hogy két henger egyáltalán nem akar működni, lekapcsoltuk a motort. Átnéztük a kábeleket és átmozgattuk a csatlakozásokat, de semmi javulás.Találtam azonban egy vákumcsövet, ami el van repedve a csatlakozásnál és egy kicsit kifúj. Ezt némi szigszallagal kell majd orvosolni. Nagyon gyanús volt, hogy a gyújtássorrend legutóbbi módosítása mégis hiábavaló volt. Az átvariálás után a motor egyáltalán nem indult be, tehát visszaraktuk a “kéthengeres, de legalább beindul” kiépítésre.

Gondoltam, hogy dadogás ide - dadogás oda, azért kiviszem a kocsit már egy körre, még ha a környezetvédők holnap be is szórják a járművet szervestrágyával. No meg Zénó már el is felejtette, hogy mivel is fogunk indulni, olyan  rég látta.

Pár utcával odébb megálltam egy lámpa alatt, hogy a gyújtássorrendet ismét megpróbáljam variálni, de ismét eredmény nélkül. Illetve egy helyi lakos odajött miközben. Első körben azt hittem el akar zavarni, meg szóvá akarja tenni a büdöst amit sikerült produkálnom, de nem! Megkérdezte tud-e segíteni valamiben. Úgy látszik azért annyira mégsem visszataszító a kocsi külseje. :) Egy perc múlva ismét indítottam, és láss csodát a kocsi nemcsak elindult de már három henger is működött! Mire kiértem a Róna-Egressy sarokra, már az összes henger vidáman röfögött, apró kihagyásokkal. Egy perc múlva ezek a jelenségek is megszűntek.

A kipufogó még mindig kifúj egy kicsit, majd be kell szerezni egy kis tömítőpasztát. A motor a leállítás előttig már teljesen egyenletesen járt. A jövő héten majd egy kicsit jobban megjáratjuk, ha  hajlandó lesz még működni. :-D

Valószínű, hogy mégis van valami abban, amit egy angol fórumon olvastam arról, hogy az Austin adaptív gyújtásvezérlővel rendelkezik. Azt írták, hogy a kocsi gyújtásvezérlése hibás kipufogó esetén alkalmazkodott a hibához, és a kipufogó javítása után ott sem működött az autó. Én szét is szedtem emiatt a tartalék vezérlőt, de nem találtam semmi nyomát ilyennek, és nem is láttam lehetőséget arra, hogy a vezérlőt gyári értékre visszaállíthassam valahogy. Igazából semmi olyan alkatrészt nem láttam a vezérlőben ami utalhatna arra, hogy az bármi aktív elemet “memóriát” tartalmazna. Lehet, hogy Zénónak odaadom a kapcsolási rajzot, hogy hátha ki tud belőle valamit sütni. Na igen, ehhez a kocsihoz még van teljes kapcsolási rajz. :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr41806786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása