Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Szerelők:Montego 1:3

 2008.02.08. 22:44

Szerelés közbenA nagy meccs ma is folytatódott. A mai napot azzal töltöttük édesapámmal, hogy a Montego dacos ellenállását letörve beindítsuk. Ennek eredményeképpen rengeteg dolgot átvizsgáltunk amiről kiderült, hogy már alapból jó volt.

Első körben az akkumulátor került töltőre, mivel a múltkori próbálkozások alatt kissé kimerült. Miközben töltődött észrevettük, hogy lóg a bal első index. Semmi komoly baja nem volt, csak a rugó ami a helyén volt hivatva tartani kiugrott. A visszarakás során Apa észrevette, hogy az index alapból lóg egy kicsit, amitől csálén áll a kocsi arca. A fölső rögzítőfülek le volt már törve, de minkét indexen. Egy-egy kis lemezdarab rácsavarozásával mindkettő a helyére került. Így bízunk benne, hogy a rezgésekre is kevésbé lesz érzékeny. Ha már ez a helyére került akkor a lógó hűtőmaszkot is leszedtük, majd a helyére csavaroztuk vissza.

Apa fúrja a motorházatEzután következett egy hosszabb munka, ami során a lefegő hő és zajvédő anyagot rögzítettük a motorháztetőn. Ez már évek óta lóghat a motortérben, ahogy a benyomódásokon és kopásokon látszott. Mivel az eredeti bolhák közül már nagyon sok hiányzott, a problémát lemezcsavarok és alátét felhasználásával oldottuk meg. Emiatt pár új lukat kellett fúrni a motorháztető belső erősítéseibe, de mindenképpen megérte. Most már kissé kényelmesebben el lehet érni a motorteret amikor szerelünk.

A szétszedett ajtóLeszedtem a vezetőoldali ajtó kárpitját és az oldalsó tükröt is, de semmi érdemi javítást nem sikerült elérni. Érdekes szín bukkant elő az autó (vagy csak az ajtó?) múltjából. Elképzelhető, hogy ez egy eredetileg zöld sedan ajtaja volt?

Kiszedtem a légszűrőt is, szépen rá is van írva, hogy 2005-ben volt cserélve. A szűrő szinte teljesen tiszta, egyáltalán nem olyan, mint az eddig általam cserélt elmocskolódott darabok. Szerintem még jó pár kilométert ki fog bírni.

Ezeknek a munkáknak a végeztével áttértünk az üzemanyagrendszer megvizsgálására. Mivel épp az volt kéznél, a legvégénél kezdtük, az injektorra futó benzincsővel. Pillanatok alatt kiderült, hogy az üzemanyag ellátással nincs gond. Megvártuk amíg a kifröcskölt fél liter benzin elpárolog és utána a kivett gyertyákat néztük meg.

A gyertyák feketék és enyhén kormosak, olaj nem látszik rajtuk, így a kompresszió elvileg nem lehet annyira rossz, és a dugattyúgyűrűk nem engedik át az olajat. Indítózás közben adnak is szikrát. Az elosztófedelet leszedtük és kipucoltuk, de egy kis beállt kontaktspray nyomait leszámítva ott sem volt számottevő piszok. A frissen, félig-meddig feltöltött aksi viszont igen gyorsan feladta, alig tudta tekerni a motort. A kocsi mellé álltam a Yarisommal és arról bikáztunk át a Montegora. Ez érdekes eredményt hozott. A Yaris járó motorján levő teljesen feltöltött aksi is csak alig volt képes megforgatni a Montego motorját!

Kivettük az indítómotort, hátha valami gond van vele. A szétszedés után csak annyit tudtam megállapítani, hogy abban bizony nincs látható hiba. A szénkefék alig kopottak, a fogaskerekek épek, a behúzás flottul megy. A kitakarított indítómotort bezsíroztam és összeraktam, de közben ránkesteledett.

Tehát maradt a probléma, a kocsi nem indul és ötletem sincs mi lehet vele a gond.

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr80806776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása