Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Dicső elődeink a sivatagban

 2008.10.15. 21:52

Az interneten kutatva találtam rá egy csapatra, akik még talán a mi küldetésünknél is nagyobb kihívások közepette járták meg a miénkhez hasonló útvonalat.

 

A Budapest-Bamako futam valódi szellemi elődjének inkább az Angliából induló "rat-race"-ek tekinthetőek, mint a Párizs-Dakar versenyek. Ezeknek a futamoknak a szervezői általában kikötik, hogy a résztvevők az autó beszerzésére nem költhetnek 100-150 angol fontnál többet. Gyakran azt is meghatározzák mennyit költhetnek a felszerelésre-felújításra a résztvevők. A célállomáson a kocsikat elárverezik és a befolyt összeget karitatív célra adományozzák.

Ilyen futamokat szerveznek például London-Ulánbátor, London-Tashkent, Plymouth-Dakar vagy akár Plymouth-Bamako viszonylatokban.

Az Austin Rover Online oldalon találtam rá a Karl Parsons beszámolójára a 2003-as Plymouth-Dakar futamról, amiben saját Austin Allegro 1.3-asának útját írta le.

Az igen érdekes beszámolóban találtam rá pár képre, amin további angol gyártású csodajárgányok szerepelnek sivatagi körülmények között.

Nem túl nagy meglepetésemre több Austin Montego Estate is nekivágott a távnak, amiről elég jó képek is készültek. A fenti képen a két autó kiválóan demonstrálja azt, hogy a jelenlegi ocsmányronda piros és az általunk megálmodott narancs szín is tökéletesen sivatagképes.

Kicsit meg is döbbentem, hogy ez a piros nem teljesen egyedi, hanem tényleges gyári színként is szerepelt az Austin palettáján.

A második képen látszik, hogy az autók célba is értek, az előtérben látható piros kombi és a hátul megbúvó narancsszínű járgány egyaránt nagyon meg van terhelve, de a gyári futóművel végig tudta vinni az útvonalat.

Kis kutatással megtaláltam a narancsszínű Montego utasainak a honlapját. A naplójuk szerint az autót 45 fontért szerezték be egy autóbontóban, majd rendberakták és pár dolgot módosítottak rajta. A fő módosítások a tank és a benzinvezeték védelme alulról, a motortér alsó védelme. Komoly problémaként említették meg, hogy a Montego hátsó ajtajának a teleszkópja hajlamos eltörni, amitől az ajtó lecsapódik és a hátsó ablak kitörik. Mivel ezt az alkatrészt esetünkben eleve egy fadarab helyettesíti, ezzel a problémával nem fogunk különösebben foglalkozni. A többi módosítást azonban megpróbáljuk szem előtt tartani és igyekszünk megvalósítani.

Sajnos a napló csupán az indulás előtti időket fedi le, az útról jóformán semmit sem lehet megtudni.

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr96807562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása