Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

A Bamako-Ózd Intercontinental Express-ből ma ismét Dobos Attila jelentkezett be, ezúttal már Ausztriából. A tegnapi napon Brescia környékén találtak maguknak szállást, ahol az utóbbi pár nap maratoni távjait végre kialudhatták.

Tarvisioban szakadt a hó és legalább 40 centis hófalak között lavíroztak. Szerencsére minden út járható és nem kellett elővenniük a hóláncot. Már két napja szakad az eső, de ez nem zavarja őket túlságosan. Jobban leköti a figyelmüket az, hogy autó fűtése nem kimondottan jól üzemel, emiatt az utastérben 14 fokot mérnek.

A hívás alatt a GPS még 750 km-t jelzett Ózdig, tehát délután hat körül fognak áthaladni Budapesten.

A Kuzin Team-től tudom, hogy a Vörös Csepel tegnap még Dakhla környékéről jelentkezett, ahol azon tanakodtak merre tudnak kompolni. Feltételezem azóta már ők is narancsot szüretelnek a Spanyoloknál.

Címkék: hírek túra bamako2009

Még dél előtt sikerült beszélnem  Dobos Attilával. Akkor még francia földön pörgették a kilométereket, az esti célig még közel 1000 km volt előttük Olaszországig.

Mostanában már valószínűleg közeledhetnek Velencéhez, ahol valami elővárosi motelt keresnek maguknak, ahol eltölthetik az éjszakát. Jól ki kell aludni magukat, mert holnap már Budapest érintésével mennek Ózdra!

Remélem össze tudok futni velük amikor megállnak egy kicsit Budapesten!

A tegnapi napon sikerült a futam legnagyobb részének hazaérnie Párizson keresztül, az ottani havazás miatt jókora késést sikerült összehoznia a gépeknek. A Kuzin Team-tól Szabival beszélgettem is már röviden telefonon, akik Szergejt kényszerűen eladták Bamakoban. Az adományosztással kapcsolatban említett pár dolgot, amiről a DunaTV-t képviselő csapat (Markó Zsófia és Borsa Miklós) blogján bővebben lehet olvasni, vagy a Bud Spencer csapat blogján lehet az ő szemszögükből elolvasni.
 

Címkék: hírek túra bamako2009

A mai beszélgetésen megkérdeztem mi volt a csapat tapasztalata a beérkezéssel és a  díjátadóval kapcsolatban. Kicsit zajos volt a vonal, de igyekszem hűen visszaadni mondanivalójukat.

A szállásokkal kapcsolatban Attila azt az információt kapta, hogy akik az Afriqtranson (ha jól hallottam a nevet) keresztül foglaltak szállást azoknak megvolt a helyük, akik viszont a szálloda honlapján keresztül próbálkoztak azoknak a foglalása tűnt el misztikusan, amin állítólag egy segítőkész alkalmazott 2000 CFA (kb. 3 €) leszurkolása után tudott segíteni.

A beérkezést követően a fiúk hiányolták, hogy a szervezők igazából számba se vették a túra és motoros kategóriáknak a tagjait. Emiatt, aki nem épített ki jó kapcsolatokat más csapatokkal akár feltűnés nélkül eltűnhetett volna az úton. Persze az itinerben ki van emelve, hogy Afrikában csak magadra számíthatsz...

Az eredményhirdetéssel kapcsolatban a fiúk is arról számoltak be, hogy a megjelent versenyzők jelentős része igen hangosan adott hangot elégedetlenségének.

Semmi Kis Tünde (forrás Velvet.hu)
Semmi Kis Tünde (forrás Velvet.hu)

A szervezés kapcsán nem is ez volt az amit nehezményeztek. A díjátadó hivatalos részén nem volt megemlítve se a túra, se a motoros kategória. Mint az a médiában is szerepelt a 2005-ös "Miss World Hungary" Semmi Kis Tünde a motoros kategóriában vitte végig a versenyt, ez igen komoly teljesítmény volt amit mindenki akivel beszéltek nagyra értékelt.

A versenytől többnyire független "különdíjak" így például a 'Terézanya jótékonysági díj' kizárólag a versenyzők között lett szétosztva. Nem vonom kétségbe a versenyzők által végzett jótékonysági-, média-, PR- tevékenységet, de gyanakszom, hogy ez legalábbis összemérhető a túrázók némelyike által végzett munkával. Talán elég megemlíteni a Fábry Sándort is szerepeltető Tuskó Hopkins csapat által Afrikába juttatott mentőautókat, vagy a Kuzin Csapat által vitt 8 raklapnyi gyógyszert, nem is beszélve arról, hogy a Hercegh Transport milyen hatalmas szerepet vállalt fel az adományok Afrikába juttatásával!

Végre találtam egy komplett listát a különdíjakról! Mint kiderült eddig csak egy részleges listát találtam csak a fórumon ami, mivel csak a versenyzőket tartalmazta, félreérthetővé tette számomra a kiosztott díjakat!

Az év médiaribanca: A polgárőrök Bamakoba- 81

Népek barátsága díj: Cseh Hummer Racing Team 108-115

Sivatag bátor harcosa: Semmi Kis Tünde 327

Gyurcsány Ferenc "Ezt elkúrtuk"-emlékdíj:  57-es csapat, akik még Veszprémben lábtörés miadt feladták

Teréz anya jótékonysági díj: Tibor & Tibor Sport Egyesület- Hungary for Africa

Low Budget Award: Paranormál Team 52

Bozót hőse-díj: Norwegian Budapest-Bamako Team 106

Az év bozótjárata: A 7-es busz

Nem adom fel, míg egy darabban látsz különdíj: RZG Team 29

Különdíj: Panek Alexander 97

Mint kiderült a Terézanya jótékonysági díj a kamion kijutását megszervező Tibor és Tibor Sport Egyesületnek jutott, csak az fórumon a szervezők verseny kategóriában induló rajtszáma volt feltüntetve. Ez szerintem a legjobb hely amire kerülhetett!

Fábry Sándorral az ózdi csapatnak amúgy még a Nyugat Szaharai szakaszon volt módjuk beszélgetni, ami kellemes meglepetés volt számukra. A megközelíthetetlennek tartott showman ment oda a csapathoz beszélgetni, és egy jó kis diskurzusra volt alkalmuk. A fiúk szerint az útról készülő beszámoló nem biztos, hogy túlzottan hízelgő lesz a futamra nézve, mivel pár kérdésben határozottan nemtetszését fejezte ki a művész úr.

Elvileg a hét végén a Fókuszban lesz a futamról egy összefoglaló, amiben lehet, hogy a fiuk is szerepelni fognak pár mondat erejéig.

Fábry Sándorral az ózdi csapatnak amúgy még a Nyugat Szaharai szakaszon volt módjuk beszélgetni, ami kellemes meglepetés volt számukra. A megközelíthetetlennek tartott showman ment oda a csapathoz beszélgetni, és egy jó kis diskurzusra volt alkalmuk. A fiúk szerint az útról készülő beszámoló nem biztos, hogy túlzottan hízelgő lesz a futamra nézve, mivel pár kérdésben határozottan nemtetszését fejezte ki a művész úr.

Elvileg a hét végén a Fókuszban lesz a futamról egy összefoglaló, amiben lehet, hogy a fiuk is szerepelni fognak pár mondat erejéig.

Ma 14:30-kor kicsit elcsigázott hangon bejelentkezett Dobos Attila az ózdi csapatból. Még a pihenőideje megkezdése előtt felhívott, hogy megnyugtathassa az itthoniakat, jól vannak.

A csapat immár 27 órája úton van, egy órás pihenőt beiktatva. Nemsokára elhagyják Agadirt és meg sem állnak Rabatig. A kompolást holnap reggelre hagyják, a hátralévő maratoni Európát átszelő szakasz előtt az este még egy alapos pihenőt szeretnének

Címkék: túra bamako2009

Kirk kapitány, az index.hu Bamakoba kiküldött újságírója, független forrásként azt nyilatkozta az bamako2009.blog.hu szerkesztőjének, hogy az átadó során nem tud olyan attrocitásról, amiről a Gondwana Team mint résztvevő nyilatkozott.

A cikkben leírtaknak megfelelően, még mindig szeretném tudni, hogy a hivatalos állásfoglalás szerint mi is történt. Sajnálom, hogy a Gondwana csapat a sátorverést dokumentálta, de ezt az eseményt nem. Én örülnék a legjobban, ha a bejegyzés csupán a túlfűtött fantáziának a szüleménye lenne, amivel a engem, mint naív olvasót behúztak a csőbe.

Nagyon nem szeretném, ha a bejegyzés, amit csupán több a blog.hu-n nem szereplő forrás összefésülésével készítettem, rossz fényt vetne az egész futamra. Én lehet, hogy naivan, de tényleg hiszek benne, hogy a futam fontos humanitárius missziót teljesít.

Az említett cikkről letiltom a további kommentezést és megkérem a bamako2009.blog.hu szerkesztőit, hogy távolítsák el az oldalukról.

Címkék: hírek túra bamako2009

Sikerült beszélnem a Bamako-Ózd Intercityvel, a srácok komoly tempóban elindultak hazafelé. Látszik, hogy várja őket a család. :) Borbás Péter volt ma a telefonügyeletes, mivel vele beszéltem legrégebben. Sajnos a vonal megszakadt, hiszen arrafelé amerre épp járnak nem mérik bőven a térerőt.

Tegnap hajnali hatkor indultak el Bamakoból, jó tempóban haladtak, és a határon sem volt különösebb fennakadásuk, hiszen rajtuk kívül csak egy eltévedt teve lépett át a határon, nem a több száz főnyi mezőny. Az éjszaka leple alatt éjszaka suhantak el a mauritán-szenegáli határ melletti főúton. Mauritániában éjszakáztak, ahol biztonsági okokból, jól kialudták magukat a sátorban, hogy a vezetéssel ne legyenek gondjaik.

A mai nap sem tétlenkedtek, erős tempót diktáltak az autónak, amin látszik, hogy hozzáértők (ők maguk) készítették fel. Eddig alig volt valami szerelni valójuk a kocsin, és mivel lassan már visszatérnek a "civilizációba" az egyre jobb utakon nem is valószínű, hogy bármi gond adódna.

A bejelentkezést a Marokkói határ átlépése után tették, tehát most már Nyugat-Szaharában haladnak. A mai napra még 2000 km van előirányozva, tehát ha jól számolom még ma el szeretnének jutni Agadirba vagy Marakeshbe. Felváltva vezetnek és ha jól sejtem kihasználják a kocsiba épített fekhely nyújtotta előnyöket is. Amennyire ismerem őket, kicsit megint túl fognak lőni a célon és eltolják akár a Tanger-i kompig is a kocsit és holnap már Spanyolországban repesztenek.

Beszélgetésünk során kiderült, hogy az általam szintén figyelemmel követett Kuzin Team a tervekkel ellentétben Bamakoban mégis túladott a kocsin és elivleg most már Párizsban várják a budapesti csatlakozást.
 

Címkék: hírek túra bamako2009

Mivel az eredeti bejegyzést senki nem erősítette meg, mindkét felet megkeresem addig a bejegyzést eltávolítom és csak az eredménylistát hagyom meg!

Megjelent a fórumon a verseny Salam Hotelben kifüggesztett hivatalos(?) teljes(?) vég(?)eredménye, sakal tollából:

A vegeredmény Bamakóban a Salam Hotelben van közszemlélre téve. Én lefényképeztem, de nem találom az átjátszó kábelt, ezért bepotyogtem ide. Ezért bocs az ömlesztett kicsit átláthatatlan minosegert. 88. helytõl én adtam helyezési számot a negatív pontszámmal végzett csapatoknak. Az eredetiben a 85. az utolsó kiírt helyezési szám.

A listát tanulmányozva feltuno, hogy néhány helyezési szám többször szerepel (holtversenynel, de nem az összesnél), de utana nem ugrik a sorszam. Hát ennyit a versenybírók matematikai képeségeirõl. Vajon mennyi hiba lehet a pontszámokban??

Remélem elöbb utóbb felkerül a honlapra a részletes végeredmény, csapatonként, naponként és feladatonként lebontva. Valamint az is, hogy kitõl vontak le pontokat, mennyit és miért. Valamint melyik csapat óvott, miért, és ezek közül mit fogadtak el, és mit nem és miért igen, és miért nem.
Melyik csapat kapott plusz pontokat és mennyit (sajtó, "madárember" stb...) és milyen indokkal.

1.  17 csapat   733pont
2.  61             718
3.  1               710
4.  13             691
5. 11             688
6.  2              687
7. 31              680
8. 20             663
9. 4              660
10.  59        659 

11. 63     655
12 . 108      643
13. 118      641
14. 3     629
15 111  627
16   119 626
17  109   623
17  110   623
18 113    612
19 106   605
20    58    589
21    7     587
22    43    583
23    14    581
24    79    568
25    112    550
26   26  500
27  55   493
28  89   490
29  44   463
30  71   463
31  41  455
32 78  442
33 77  437
34 76  413
35  91  411
36  99  406
37  15  404
38  65  395
39 82  393
40 73 372
41 39 364
42 22 363
43 37 362
44  88 362
45 64  353
46 49 343
47  72  326
48  81  311
49  97  305
50  92  295
51  83  255
52  74  252
53  34  243
54  28  238
55  27  237
56  62   236
57  52  234
58  29  227
59  90  193
60  130  190
61   66   178
62  135  172
63  117 160
64  12  132
65  86  132
66  51  125
67 38   114
68  121  103
69  35  91
70 87 88
71  84 79
72  57  75
73  107  72
74  45  68
75  94  33
75   120  33
76  36  28
77  77  23
77  48  23
78  40  23
79  70  9
80  32  8
81  56  8
82  93  8
83  98  8
84  15  8
85  50  2
      132 0
     34    0
88. 103 csapat -8 pont
89. 102          -17
90.  46           -47
91. 131          -50
92.  67           -99
93.  16           -242
94.  60.          -285
95. 104          -315
96-107   10        -330
             21
             30
             33
             53
             68
             69
             95
            101
            105
            122

 

A beérkező versenyzők idén is megdöbbenéssel tapasztalták, hogy a szervezők által ajánlott, lefoglalózott szállodai szobájuknak se híre-se hamva. Ami még jobban megdöbbentette őket az az, hogy a 300-400 EUR foglalót sem volt hajlandó visszafizetni a szállás szervezője. A hírek szerint ebből a pattanásig feszült idegű versenyzők és a szállodások közötti kiabálás és lökdösődés lett, ami természetesen visszavonulóval zárult, hiszen a résztvevők nem kíváncsiak a helyi fogda vendégszeretetére. Hírek szerint többen a hotel parkolójában verték fel sátraikat, ezúton is tiltakozva a bánásmód ellen.

A fórumon többen is hangot adtak negatív véleményüknek a futam és a verseny szervezésével kapcsolatban.

A versenyzők közül sokan azt hozták fel,  hogy a bírók pártoskodtak, bizonyos csapatoknak elszámoltak olyan pontokat is amiket más csapatnak óvás ellenére sem adtak meg. A feladatpontok megrongálása miatt, bár a szervezés hatáskörén túlmutat azok felügyelete, az egész pontozási rendszer megborult. Jelezték csapatok azt is, hogy bár igazoltan, segítségnyújtás miatt nem tudták időre teljesíteni egyik szakaszukat, a rendezők nem fogadták el aznapi szakaszukat. Többen a futam versenyjegyzőkönyvének utólagos publikálását kérték, amiből kiderülhet, hogy ki és milyen alapon kapott illetve vesztett pontokat. Nem utolsó sorban ez adhatna módot arra, hogy a versenyzők megóvhassák az eredményt. Felhozták azt, hogy itt már nem egyszerű baráti társaság amatőr, tét nélküli futamáról, hanem félprofi csapatok, komoly felkészülés utáni versenyéről van szó, ahol a résztvevők az anyagi ráfordítások miatt szeretnék, ha követhető és ezáltal biztosítottan sportszerűen zajlana.

A fórumon elhangzottak olyan vélemények is, hogy a szervezők, akik hajlamosak az akciót humanitárius misszióként reklámozni, a segélyek nagy részét szállító kamion megakadásakor nem tettek látható lépéseket, hiszen a verseny felügyelete előbbrevaló volt. A kamion vámon átjutását a szállítást szervező Hercegh Transport, Tibi és Tibi SE és a Külügyminisztérium erélyes közbelépése tette lehetővé, miközben jelentős (egyes vélemények szerint milliós nagyságrendű) adományt loptak le a kamionról.

A magam részéről, mivel nem állt módomban részt venni a futamon, hogy személyesen megtapasztaljam a helyzetet, nem tudom, hogy ezekből mi mennyire felel meg a valóságnak. Annyi bizonyos, hogy sokak, akik a korábbi években részt vettek az úton, is hasonló véleményeket hangoztattak. Minket is meglepett, hogy annak ellenére, hogy az idei év kiírásában szerepelt, hogy a nevezési díj tartalmazz szállást a fent említett hotelben, a szervezők a jelentkezés lezárása után, külön díjkompenzáció nélkül ezt visszamondták, azzal a megjegyzéssel, hogy akinek nem tetszik visszakapja a nevezési díját és ne jöjjön! Ez egy versenycsapatnak nem tétel, de egy olyan alacsony költségvetésű csapatnak mint a miénk jelentős érvágás volt.

A jövő évben mindezek ellenére igyekszünk részt venni a futamon, felkészülve arra, hogy a szervezőkre semmi módon ne számítsunk, beleértve azt, hogy akár a kocsinkat segítsék kitolni a homokból, hiszen nekik fontos versenytámogató szerepük van. Erre lesznek ott más, hozzánk hasonló őrültek, akik a futamot az eredeti szellemnek megfelelően egymást segítve igyekeznek teljesíteni.

14. nap - Bamakoi érkezés

 2009.01.31. 12:02

A mai nap a hivatalos Bamakoi érkezés napja, persze mind a túrázók mind a versenyzők már a tegnapi napon elkezdtek befutni a városba, de a lemaradók lehet, hogy csak holnapra érnek oda. A Bamako tábla mellett már keményre taposták a földet, mivel minden csapat megáll mellette fényképezkedni. Közel 40 fok van, így végre senki sem fagyoskodik, mint az úton sokáig.

Az éjjel kaptam üzenetet a Kuzin Teamtől akik már felverték a sátrukat a kocsik között. Szergejből már lassan kiürülnek az adományok, így kényelmesebben el fognak férni a visszaúton. Ma nekiállnak a kocsi tüzetes átvizsgálásának és felkészítik a visszaútra.

Az Ózd-Bamako Express menetrendszerűen befutott az állomásra, a srácok a mai napon ejtőznek, leengedik a mozdonyból a fáradt gőzt, kipakolták a csomagokat, és ráálltak a vonatfordítóra. Nem sok idejük van, már várja őket itthon a munka, emiatt holnap már indul a Bamako-Ózd Nemzetközi Intercity járat, ami az Ózd-Bamako Express-hez hasonlóan, de gyorsabban és kevesebb megállással fog robogni hazafelé. A srácok kicsit fáradtak, de boldogok, hiszen volt részük kalandokban, mégis rendben elérték a céljukat. Most már viszont várja őket a család és a gyerekek.

A Bud Spencer Team már tegnap továbbadott a kocsiján, a Prompt Pharma, a MonoBau, a Pasák, a Hummeres csapattal együtt egy bamakoi hotelben várakoznak a többi befutóra.  A svéd bikiniválogatott busza lerobbant, emiatt csak három nap múlva érkeznek.

A Fjord-Riders norvég versenyzőcsapat is befutott Bamakoba, a Lada Niva aránylag jól viselkedett, de nehézségeik vannak az eladásával.

A fórum szerint a 327-es Watt Energy Team ( Semmi-Kis Tünde és Perepatics Richárd) éppségben megérkeztek Bamakoba! 

A verseny eredménye ismeretlen. Amennyire pontosan adták meg az első napokban a szervezők, az idő előrehaladtával annál ritkább híreket lehet róla kapni. Ha minden igaz ma lesz az eredményhírdetés, de azt, hogy arról mikor kapunk információt bizonytalan. Sebaj a részvételi díj a fontos!

Ózd-Bamako Express Maliban

 2009.01.30. 17:02

Ma két órakor jelentkezett Dobos Attila az Ózd Bamako Expressből. Az úton felváltva jelentkezett be a csapat, hogy nehogy azt higgyem már elhagytak valakit az úton.  A kapcsolat sajnos megszakadt, de így is sikerült sok mindent megtudni az utukról.

A tegnapi napon biztonsági okokból sokan haladtak egy konvojban. A  csapat elborzadva látta, hogy annak ellenére, hogy a szervezők az eligazításokon elmondták és az itinerben kifejezetten kiemelték, az egyik kocsiból az út mellett integető gyerekek közé szórtak apró ajándékokat. A gyerekek persze örültek neki, de szánalmas és magalázó volt látni, ahogy a gyerekek egymás hegyén-hátán a porban kotorásznak. Nem beszélve arról, hogy emiatt az útra is többen beszaladtak, ami igen balesetveszélyes helyzeteket eredményezett.

Mauritánia nyomorát máshogy élték meg, mint Mali szegénységét. Bár csak az úton és pár településen volt alkalmuk megfigyeléseket tenni, áthaladás során azt tapasztalták, hogy míg a mauritán oldalon a települések inkább szeméttelepre emlékeztettek, addig  a mali oldalon rendezettebbnek, tisztábbnak tűntek a falvak. (Szerintem a szemét jelentős része a civilizáció mellékterméke, csomagolóanyagok, javítás helyett egyszerűbben eldobható tárgyak, míg az igazi szegénység manapság az ha eldobás helyett a javítgatást, foltozást választják)

A csapat a tegnap estét a szavannán sátorban töltötték, már kellemesebb volt az éjszaka hűvöse, ami a nap közben tapasztalt hőséghez képest nem meglepő. A motoros csapattal verődtek össze éjszaka, ahol így megerősítették a hírt, hogy a tegnapi szerencsére különösebb sérülés nélkül megúszott bukáson kívül a motoros csapat komolyabb veszteségek nélkül eljuthat a célig. Gyönyörű színeket festett a szavannára a naplemente, a képek sajnos nem fogják visszaadni.

Ma a napot az egyik településen dolgozó angol tanárnő iskolájában kezdték, ahol a Kuzin Teammel futottak össze. Rengeteg kisgyerek számára vittek ide tanszereket, a füzeteknek írószereknek kimondhatatlanul örültek az apróságok. A   Már csak 200 kilométer áll előttük, ami egy része, figyelembe véve az utak jellegét lehet, hogy már a holnapi napra marad.

Címkék: hírek túra bamako2009

12.-13. nap merítése

 2009.01.30. 10:19

Sajnos kissé lebetegedtem, így szünetelt a tudósítás, sőt a tegnapi napon nem tudtam felvenni az ózdiak telefonját sem. :( Pedig pont most lenne a legfontosabb számukra, hogy hírt adhassanak magukról, hiszen az út céljához értek, és éppen félúton vannak, mivel kocsival tervezik a hazautat.

A fórumon a következő fontos információkat találtam:

gojo, Jan 29, 2009 03:27pm

Beszeltem a szervezokkel, es kovetkezo informaciot kaptam:

Ma reggel minden csapat aki tegnap beerkezett rendben elrajtolt Kiffabol.

Az teny, hogy a hiradasok alapjan az elmult hetekben tortent olyan eset a regioban amely aggodalomra adhatott okot, de azok a remhirek amelyek, terror fenyegetserol szolnak, nem bizonyultak igaznak, a Mali hataosagok, a magyar kulugyminiszterium es a mauritan hatosagok szerint sem.

Remelhetoleg az osszes csapat rendben elhagyja ma mauritaniat, es belep maliba. A verseny es a tura kategoria resztvevoi az elore meghatarozott utvonalon haladnak majd, mig azoka a csapatok, akiknek techikai problemaik adodtak, vagy kimelni szeretnek magukat es a technikat, azoknak alternativ utvonalon aszfaltuton van lehetoseguk eljutni Bamakoig.

livke, Jan 29, 2009 06:49pm

... az Alanatour Afrika Team átért Maliba, mostmár mûködnek telefonjaik. Minden rendben velük.

Honey, Jan 29, 2009 07:13pm

A KanyarGo Ase csapat (266) szerda este megérkezett Bamakóba!!!!!!!!!!  
Kedd este elsõként lépték át Mali határát, a határõrök kiabálták, hogy FIRST CAR!
A 26 éves 256os ikarusz mégis csak kibirta az utat, büszkék lehetünk rájuk!!!

Hajni, Jan 29, 2009 08:11pm

kb. 20 óra 30-kor beszéltem a Desert Angels csapattal, már Maliban vannak és a szavannán róják a kilométereket. Még 80 km van a mai táborhelyig. Mindenki jól van és az autó is. Hajrá fiúk !!!

Slammer, Jan 29, 2009 09:28pm

A SIKO Racing Team is már Maliban van, sikeresen áthaladtak a szavannán. A kocsi mûszaki állapota miatt a holnapi szakaszt kihagyják és most egyenesen Bamakóba tartanak. Kb. 320 km-re vannak. Ma még szeretnének odaérni, ezért a könnyebb utat választották. Már mûködik a mobiljuk, egész jó volt a vonal.

UniversiTeam, Jan 29, 2009 10:11pm

Fél nyolc körül a UniversiTeam (66) is a táborban. Õk még nyomják holnap is a versenyt. A keddi etapot kihagyták, mert úgy ítélték meg, hogy a 79 lóerõ kevés hozzá. Ráadásul azt mondták, hogy az ottani gázolaj is vacakabb, ezért gyengébb az autó. A homokvasuk (vagy nemtommi ) is elkopott, így nem vállalták be azt a puha homokos szakaszt, mert esetleg végleg ott ragadtak volna. A marokkói kölcsönös mentegetés összehozta õket a Hungaricum Teammel (117), azóta is együtt mennek. Állítólag nagyon jó fejek!!
A 12 éves Toyota Hilux pedig eddig baromi jól teljesített. Gyakorlatilag még egy csavart sem kellett meghúzni rajta. Összesen két defektet kaptak és egy kis olajat kellett utántölteni. Reméljük a hátralévõ két napon és a visszaúton is jól szolgálja a srácokat.

gojo, Jan 29, 2009 10:46pm

Ma este a kovetkezo informaciokat kaptam:

A tegnap esti kicsit paprikas hanagulat a remhirekkel kapcsolatban mar a multe. Az egesz mezony derekasan halad Bamako fel 3 utvonalon. Szemelyes tapasztalataim alapjan a tura kategori utvonala, nagyon kemeny. Kankossa fele lesz dolguk a csapatoknak. Azok aki pedig aszfalton kozelitik meg a verseny celjat, azok talan mar ma ejjel odaerhetnek Bamakoba, bar gyonyoru tajkat, es szep helyeket mulasztanak majd el az ejszakai autozassal.

A mai napi etap egyik legkomolyabb tortenese egy francia motoros bukasa volt. Szerencsere komoly serules nem tortent, a versenyzo egybol felalt, es probalta menteni a menthetot, de a motor sajnos uzemkeptelen lett. Az egyik csapat vitte be a motorjaval egyutt a napi etap celjaba.

Slammer, Jan 30, 2009 08:33am

A SIKO Racing Team a mai versenynapot kihagyva reggel negyed hatkor megérkezett Bamakoba. A fiúk jól, az autó közepesen-gyengén van.

 

Ózd-Bamako Express Kiffában

 2009.01.28. 21:23

Ma sikerült szakadozó műholdas telefonon beszélnem az Ózd-Bamako Expressből Borbás Péterrel. Jó hallani, hogy mindhárman megvannak és vidáman haladnak Bamako felé.

A mai táv Nouakchott és Kiffa közötti 600 km nem a leghosszabb, de talán az egyik legkimerítőbb és a technikát leginkább igénybe vevő része a túrának. Ma még azok a versenyzők akik a túra útvonalon mentek is megszenvedtek a tereppel. A mai versenyszakasz is kegyetlen volt, mindenki alaposan ki is fáradt benne, talán ezért is van, hogy ilyen kevesen jelentkeztek. Ma ismét együtt táborozik a túra és a versenymezőny, így jókora bulira lehet ma számítani  a katonákkal körülvett táborban.

Ma a sivatagi táj fokozatosan átadta a helyét a szavannának. Egyre nagyobb az állatállomány, amit abból lehet megállapítani, hogy az út széle tele van szamár, tehén, teve tetemekkel, amik oszlási bűze még a gyorsan haladó kocsikban is borzasztó. Kicsit kiábrándító , hogy minden település bűzlik, úszik a szemétben és ellepik a legyek. A szegénység szívbe markoló, a települések egy részén áram sincs, de többnyire a vízellátást is csak poshadt kutakból tudják megoldani. A katonai jelenlét is nyomasztó, esetenként akár 1km -re egymástól is belefutottak ellenőrzőposztokba, szerencsére a szervezők ezt jól megoldották így könnyen áthaladtak az autók.

A mai út egyik legkomolyabb szakasza egy fennsíkra feljutás volt. Hosszú kanyargós út után, a félsivatagos, homokos táj fölött eléjük tárult a végtelen szavanna.

A csapatok között komoly összetartás alakult ki, az indulásnál is meglévő Ózd-Bamako Express és Kuzin Team gyakran együtt vizsgálja át a járműveket, szerencsére eddig komoly beavatkozási igény nélkül. De ehhez a csoporthoz gyakran csatlakozik a Vörös Csepel, a Hummer és a MAN kamion és a 333-as motoros is.

Péter beszámolt arról, hogy a 333-as motoros sikeresen beérte őket és a tegnapi napon már kicsit kipihente magát. Az 50-es csapat váltója elromlott, a legutóbbi állapot szerint egy helyi szakember egy másik váltó szerkezetét próbálja beépíteni a váltóházba.

Pihenőnap Nouakchottban

 2009.01.27. 19:31

Az ózdi csapatból ma ismét Doki hívott fel a műholdas telefonon.

A mai nap pihenésre van fentartva, ennek ellenére pár túracsapat már elindult a következő megálló Kiffa felé. Többek között a Fábry Sándort fedélzetén tudó mentőautóval a Charity March csapat is a rövidítést választotta. Mivel a holnaputáni szakaszt néhányan kihagyják a nehéz terep miatt így az első csapatok várhatóan már csütörtökre befutnak a mali fővárosba Bamakoba.

Tegnap a fő szervező Szabó Gál András (alias Villám Géza) a helyi fegyveres erők képviselője, valamint a turizmus önjelölt muftija figyelmeztetett mindenkit az úton várható nehézségekről, valamint a kölcsönös baráti stb.-ről is esett pár szó.

Több versenyző is átnyergelt a túra útvonalra, mivel a speciál szakaszokat már csak a különlegesen felkészített terepjárók tudják leküzdeni, a pontversenyben már kialakult a behozhatatlan hátrányuk. A játék örömét, ami a verseny eredeti célja volt pedig teljesen elrontották a feladatokat megrongáló versenyzők.

A holnapi napon kezdődik meg Mauritánia déli településein az adományok kiosztása, az ózdi csapat és a Kuzin team első megállóként egy iskolát tervez felkeresni, ahova több csomag füzetet, írószert és egyéb ajándékokat hoztak. Ezzel végre elkezd csökkenni a terhelés a kocsiban.

10. nap merítés

 2009.01.27. 10:29

A túrázók mai napja a pihenésé. Ma Nouakchottban bevárják a lemaradozókat, kicsit kipihenik magukat és összegyűjtik az erejüket az utolsó nagy küzdelemre a szavannán keresztül. Emiatt a csapatok egy része kempingben, míg a többiek különböző szállodákban pihennek.

A verseny épp most a legkeményebb. A Szaharai szakasz egy korábbi Dakaros útvonal része, a szervezők 12-16 órás menetidőt írtak. Több csapat pl. a Universiteam neki se vágott, hogy megkíméljék a kocsikat. Az eligazításon közölték, hogy néhány versenyző megrongálta a geo-pontokat, ami miatt a később érkezők számára lehetetlen lett pár feladat elvégzése. Sajnos a tettes nem került elő, de meg is lincselték volna azok, akik emiatt nem vagy csak sokkal lassabban tudtak távokat teljesíteni.

Kuzin1 Nouakchottból, 2009.01.26.

"Minden okes. Nouakchottban ulok egy netcafeban kicsit nehez potyognom, mert a billentyuzet kiosztasa tragikus A tengerparton satrazunk ket napot egy campingben, a hivatalos utvonal elott jarunk egy nappal, mert tegnap nem mertunk lehajtani a tengerpartra, ahol a hivatalos tabor lett volna a nap ezerrel sut, nagy a kaosz az utcan. a kuzin2 is jol van, Szergej is. Uzemanyagtartalekunk meg kb 100 literes, holnaputan reggel megyunk tovabb deli iranyba az aszfaltozott utak igen jok, a kozbiztonsag nagyon jo."

A Bud Spencer team kicsit leamortizálódott, a kipufogó lemorzsolódott, a tolóajtajuk beragadt. Ez nem okoz számukra akkora problémát, mint a kúltúrsokk ami akkor érte őket, amikor a svéd bikiniválogatottat felváltotta a mauritán válogatott csadorban. Igyekeznek kiheverni a csapást.

gojo

A szervezoktol kapott hirek szerint a holnapi Atar-Tidijkda szakasz a rendelkezesre allo informaciok szerint ugy lesz megtartva ahogy az itinerben elozetesen megadtak.

Helyi ido szerint este 9 orakor kaptam a hirt a Sportime csapatatol, hogy mindket hataron at tudtak jonni, a kamionnal egyutt, ami azert erdekes, mert a hatar mind Marokkoban, mind Mauritaniaban delutan 5 korul bezar masnap reggelig.

Evii21, Jan 26, 2009 11:02pm

Az 55-ös Tik-Tak Team, a 71-es Bama Corporation, és a 82-es Dream Team jól van, kemény homokos részen mentek egész nap, nem is állt másból a nap, csak ásásból. Nem mentek be az esti célba, találtak egy 4 csillagos szállodát, úgyhogy most végre pihennek egyet. A holnapi versenynapot kihagyják, de az esti célba bemennek, és holnapután folytatják a versenyt.

Assi, Jan 27, 2009 12:12am

HUMMER Racing Team (Míla ma bepótolta az eddigi lemaradást, én meg fordíthatok)

Túléltük a következő négy napot!

Prágától már majdnem 8000km-t tettünk meg és csapatunk hat autója az első húszban van. A hetedik is ott lenne, ha rögtön az első napon el nem vesztette volna a feladatlapot és azóta is próbálja ledolgozni a 60 pontos hátrányát.
Napjaink annyira telítettek, hogy élményeink egyetlen hosszú napba folynak össze. Megoldani minden feladatot és az időlimitet is betartani gyakorlatilag lehetetlen. A nemrégi esőzések és áradások eredményeként sok feladat megfejtése olvashatatlan vagy sérült, így keresésükkel feleslegesen sok időt vesztegetünk.

Megpróbálom ott folytatni, ahol a múltkor abbahagytam. Hol is?...Ja, Foum Zgid! Fáradtságom számlájára írható, hogy elfelejtettem leírni az aznapi élményeinket. Homokdűnék, homokvihar, jól elrejtett geocaching feladatok, vagyis elrejtett ládikók, ahova a napi feladatok megoldásával jutottunk.  Most egy elveszett városban volt a homokdűnék lábánál. Éppen, amikor megtaláltuk, annyira felerősödött a homokvihar, hogy a további 30km-t egymástól max 50 méterre lemaradva tettük meg, hogy el ne vesszük egymást. A kemény terep csak nem akart javulni, így egymás után előztük meg a versenyzőket. Mindenki aki a visszapillantóban meglátta a hét H2 lavináját, inkább félrehúzódott az útból. Kicsit túloztam, de tényleg a fair-play-nek megfelelően senki sem tartott fel feleslegesen minket. Az egyik pont fele közeledve egy völgyben egy tengelyig elmerült Toyota Hiluxot húztunk ki a sárból. A sár felszíne száraznak tűnik, de ez csak egy vékony törékeny réteg, ami alatt fél méter mély sűrű sár leselkedik. Öt perc csörlözés után folytattuk utunkat. Így igyekszünk segíteni, ha kell. Fizetségünk ezért mosoly és baráti vállveregetés, amiért igaz semmit nem vehetsz, de örülsz hogy segíthettél és pont ez a szellem, ami ennek a versenynek a lényege.

Foum Zgid – Assa

Ez a nap az előzőhöz viszonyítva nem volt nehéz. A Tata melletti Aguelliz falucska meglátogatásával színesítettük meg. A helyi iskolának hoztunk ajándékokat. Füzetek, tollak, ceruzák, ruhák és egyéb holmik találtak itt új gazdára. Egy hegyi patakocska folyása mentén jutottunk fel a barlangba, ami a következő feladat megoldását rejtette. Utána elindultunk az aznapi bivakba, Assaba. Gyorsan leellenőriztük a kocsikat és alvás, mert reggel hatkor indulunk.

Assa – Smara

Az aknamezők miatt ezt a napot még világosban kellett befejeznünk. Az első órában kemény piszten, homokos folyómegrekben haladtunk 110-es átlagsebességgel. Utána megakadtunk két feladat megoldásánál. Sajnos dolgavégezetlenül folytattuk utunkat egy óra elteltével. De ezzel nem voltunk egyedül. Egész nap igyekeztünk a gyors tempót megtartani, hogy még világosban érjünk az aszfaltra Smara előtt. Egy impozáns kiszáradt sóstóban csináltunk néhány szép képet és folytattuk utunkat benne további 5 km-en át. Mikor a sáros rész előtt jobbra fordultunk volna egy felborult versenyautót láttunk meg. Az egész csapat természetesen megállt. Gabóca, mint profi nővér megvizsgálta mindhárom balesetet szenvedett csapattagot. Szerencsére semmi komolyabb sérülés nem volt, csak néhány karcolás. Mivel a pickupról a borulást követően leszakadt a laminát platódoboz és a tetőcsomagtartó, ezért a csapat holmiját autóinkra raktuk fel. Szerencsére a késlekedés ellenére is még napnyugta előtt a táborba értünk. Ott leadtuk a srácoknál a holmijukat, majd kocsijaink és önmagunk karbantartásába kezdtünk. Kedvenc áldomásunk, a "dobré osvěžení" (jó felfrissülést) sokadik felhangzása után, asztalunkhoz további szlovák, magyar és holland csapatok csatlakoztak és sok „dobrrrjééé ošžvjeetijení“ felkiáltás mellet hajnal kettőig szórakoztunk. (fordító megjegyzése - Bútor is tudna erről mesélni, bár Gabóca mellett nem csodálom) Megtehettük, mert másnap egy hosszú, de könnyű szakasz várt ránk Smaraból Layonnen keresztül a 750km messze lévő Tropic of Cacer, vagyis Ráktérítő felé az Atlanti óceán partjára.

Smara - Tropic of Cancer

Az út fárasztó volt, de nem túl érdekes. Talán  két pontot érdemes említeni. Az egyik, mikor egy betűt kerestünk egy hajóroncson a patron. Az volt a vicc, hogy aki meg akarta fejteni a feladatot, annak be kellett mennie a vízbe és bár kezdődött az apály, így is a hajó körül 1-2 méter mély víz volt. Csináltunk mégnéhány szép képet, segítettünk András 504-es Peugeotját kiásni a homokból, utána elindultunk Dakhla felé. A végén még egy mentőakciónk volt. Az út mellett, immár sötétben állt Dr. Kőnig János quadja. A lerobbant quad okozta a problémát. Végül egyik autónkról leszedtük a pótkereket és a quad első tengelyét az ütközőnk magasságában hozzáerősítettük a H2-hez. Utána ez a kocsi lassan, egy másik által követve elindult az esti táborba, ami innen még 170 km-re volt. A quadmentők: Jestřáb – Háša és Beránek – Sobotka (109 és 112). A quad vezetője pedig beült hozzánk és elindultunk a maradék három feladatot megoldani. Egy ideig megpróbáltuk már sötétben megkeresni a forró forrásokat, de az idő ment és jobbnak láttuk az off-road szakaszt befejezni. Éjjel egy körül hajtottuk álomra fejeinket.

Tropic of Cancer – Bou Lanoar

A reggeli eligazításon, hajnali ötkor többek között csapataink is megkapták a "Nap hőse" díjat. A díjazott csapatokat őszinte taps várta a reggeli eligazításon. Utána kocsijainkba pattantunk és a lehető leggyorsabban elindultunk a Mauritán határ felé. A bürokratikus papirozás után kb 2,5 óra alatt az elsők között értünk át Mauritániába. Az célbaérés két feladat megoldásával gond nélkül ment.

Most vár ránk a legnehezebb rész.... meglátjuk mi lesz, megpróbálunk majd friss hírekkel szolgálni.
Míla Janáček
Nouadibou, Mauretánia 25. 1. 09, 18:00h, 25 st.C :-)

Ózd-Bamako Express Nouakchottban

 2009.01.26. 15:34
Nouakchott (Google Maps)
Nouakchott (Google Maps)

Ma a műholdas telefonon jelentkezett be Dr. Perneki-Simonsits Attila, az ózdi csapat Dokija, és üdvözletét küldi mindenkinek aki itthon követi az eseményeket.

A mai napot a Budapest-Bamako Beach-en töltötték volna a hivatalos kiírás szerint, de mivel azt kétkerékhajtású autóval megközelíteni nem javasolt, inkább a Nouakchott-i pihenést választották. Mivel igen érdekes kissé hasraütés-szerű a helyi árképzés, és a csapatokra, mint komoly bevételi forrásra tekintenek a helyiek az este a sátorozást választották. Ekkor tapasztalták meg, hogy bár napközben már nyári idővel találkoztak, de az éjszakák még mindig igen hűvösek arrafelé is.

A tegnapi napon több más csapat is a Nouakchott-i pihenést választotta, így a teherautók nagy része, természetesen Kuzinék és több versenycsapat is csatlakozott hozzájuk. Kuzinék jól vannak, pár apróbb mechanikai probléma adódott csak a kocsival, amit részlegesen megjavítottak.

A "fura" vagy "klasszikus" Bamakos csapatok közül összebarátkoztak a lengyel Tico két bátor utasával. A barátkozás apropóját egy törött karter jelentette amit az ózdi csapat közreműködésével sikerült orvosolniuk, remélhetőleg nem csupán átmeneti jelleggel. Mint kiderült a Ania és Bartek Ózd lengyel testvérvárosából jöttek, így újra értelmet nyert a"Polak-Wenger dva bratanki, ido sabli, ido sklanki." mondás.

Doki megvizsgálta a német versenyzőt akinek tegnap összevarrta a kezét jól van, rendben gyógyul.

Rákérdeztem a Kacsára és a Trabantokra, de sajnos Spanyolország óta nem találkoztak velük.

Citroen DS Noakchottban

 2009.01.26. 09:54
Citroen DS javítás alatt
Citroen DS javítás alatt

Az egyik kedvenc csapatom a norvég Symbolon B4 hosszú kihagyás után ismét jelentkezett.

A csapat relatív kevés problémával küzd. A 40 éves kocsiban folyamatosan forr a víz, melegszik a generátor, eltört az egyik rugó, elment pár sebesség, nem teljesen jó az önindító és pár olyan dologra is panaszkodtak amit vagy a Google Translate nem tudott érthetően lefordítani norvégról angolra, vagy a kocsi tartalmaz fura alkatrészeket.

A csapat kihagyta a B2 Beachet, mivel nem akarták megkockáztatni a Citroen elsüllyesztését a tengerparti iszapban. Emiatt a tegnapi napon Nouakchott-ban kerestek maguknak hotelt. A csapat zoknival egészítette ki a kocsi légszűrőrendszerét, hogy ne tömődjön el a mindenhová bejutó homokkal. Legnagyobb megdöbbenésükre a sivatagban minden teherautó amivel találkoztak homokot vitt.

Megmártóztak a szálloda medencéjében és nekiindultak a városnak, ahol a szesztilalom ellenére állítólag lehet sört kapni, bár még a norvég viszonyokhoz szokott csapat számára is borsos áron.

Címkék: hírek túra bamako2009

9.napi merítés

 2009.01.26. 09:33

Homokátfúvás a sivatagban (Citroen DS) Rolli mindenre kiterjedő beszámolója a fórumról:

-A Bud Spencer Bamako Team este már Nouadhibou városában volt, láttak több száz szerelvénybõl álló vonatot,tettek egy röpke 100 kilcsis kitérõt,este pedig meghallgatták Idomu beszámolóját,aki befolyásos emberekkel tudatta a Bamakosókkal ,hogy biztosnágban vannak és üdvözlik õket.Estére befutottak hozzájuk a Ruti-Lukiék, vmikor késõbb pedig a Melyik csapat is. -21:30 körül a Bama Co. csapat szerencsésen, 2 és fél óra alatt átjutott a határon,már ittak is az "ablakmosó folyadékból".....:) -A Discovery Team tegnap délben átjutott az aknamezõn,Mauritánia határából jelentkeztek be,szülinapot ültek tegnap,legalábbis lélekben,hiszen Végh Józsi szülinapja volt. -A Beer Team tegnap 4-kor átlépte a határt. -A GO-GO BAMAKO TEAM remekelt és tegnap megtartotta vezetõ pozicíóját. -A Lusteenet Bamako Team oladlán a következõ izgi sorok olvashatók: "Ma nagyon korán keltünk, hajnali 4:30-kor. 5-kor már eljrajtoltunk és 300 km megtétele után értünk a határra. A kilépés öt órás procedúra volt, több ember, több ellenõrzés, több iroda és persze mindenhol adjunk ajándékot... Hát igen, adni öröm... :)" -A Roppant Team szintén ajándékozgatott,de a 11. helyen állnak a Szaharában.Hajrá! -A Hungarikum Team szintén halad,de kiemelték,hogy a lengéscsillapítók állapota katasztrófális. -A Szászvári Rally Team az elõzõ este éjjel háromig szerelt, de tegnapra összerakták a Passatot és délután négy körül, már Mauritánia felé robogtak. -Az UniversiTeam szintén Mauritániában van. Vasárnap délután 5-kor a versenyzõk többsége már Mauritániában várja az igazán kemény sivatagi etapok kezdetét.

Bogika, Jan 25, 2009 06:45pm

232-es Veteran Team és akik velük vannak(332-Ogre, 248 Jáner Team, 254 Sat.hu, 224 VitaBox Team stb..) elsõkként érkeztek meg B2 Beachre.Már ott lubickolnak és levest fõznek.

Slamer, Jan 25, 2009 07:20pm

A SIKO Racing Team tegnap este megint mûszaki problémákkal találta szembe magát. Miután megérkeztek a szállásra, elindultak leadni a feladatokat, de a sebváltó meggondolta magát, nem moccant. 10 körül megállt melletük egy szerelõ, aki segített. Valami lehetett a levegõben, mert amíg a szerelõ a csapat dzsipjét próbálta javítani, a saját kocsija is defektet kapott áltó helyében. Ma délelõtt végül egy szervízben tették rendbe az autót: a karburátort javították és szervóolajat cseréltek. A fiúk szerint a nyugat-szaharai szerelõk bármit meg tudnak buherálni egy csavarhúzóval, egy kalapáccsal és egy fogóval. Õk nem is bírták nézni, amikor a karburátornak nekiestek. Délben újra úton voltak. Remélhetõleg ma elérik a határt, de valószínûleg csak holnap délelõtt tudnak átmenni.

CACH Citroen CX Team, Jan 26, 2009 01:19am

A mai napra rendelt szent evangélium a B2 Beach lett volna, lent az óceán patján. Se víz, se semmi, de csak apálykor a homokon lehet bemenni. Több csapattal együtt (Terepjárósok is) úgy döntöttünk, hogy kihagyjuk, és a holnapi célba jövünk le. Az itteni megadott szálloda horror árban lett volna, de a 257-es csapat tudott itt egy jó kis szállodát, úgyhogy olcsón megússzuk. Itt táborozik még a 220-as és a 216-os csapat is. Holnap, holnapután itt pihenünk, majd megyünk tovább Kiffába. Végre túl vagyunk a szaharán, innen már több a növényzet kezdõdik a szavanna. Az autó még mindíg hibátlanul teljesít, mi viszont kezdünk kicsit fáradni, de még bírjuk, és semmi bajunk sincs.

Evii21, Jan 25, 2009 08:03pm

Az 55-ös Tik-Tak Team, az 58-as Miq Team, és a 82-es Dream Team sikeresen beért az esti célba, sátraznak ma. Mindenki jól van.

gojo, Jan 25, 2009 10:39pm

A DUna TV-s csapattol kaptam a kovetkezo hireket: Ma szinte mindden versenycsapat a Maokkoi-Mauritan hataron alt egesz nap. Mikieknek is 8 oraba tellet a 2 hatar atlepese. Azt monda anyyira faradt volt, hogy ulteben a vamvizsgalatra varva, elaludt a hataron, de megcsinaltak, es idoben beertek a mai napi taborba. Biznak benne hogy lesz idejuk kicsit potoni az elmaradt alvast ma ejszaka. A Sportime csapata, tegnap sikeresen helyreallitotta annyira az autot, hogy el tudtk jutni Dahlaig. Az elozetes tervek szerint, akartak vasarolni egy uj hatsohidat az autohoz, de az ottani szerelok, tobb kb. 800EUR-t kertek csak az alkatreszert, es meg nem lehetett tudni, hogy mennyibe kerult volna a munkadij. A javitas mellett dontottek, és ugyan a helyi szerelok, furcsan oldjak meg a problemakat, de az auto estere elkeszult. bevarjak a kamion ami az adomanyokat hozza, es akkor tudnak a mezony utan indulni. Most beszeltem Lusteeekkal, es az Aquincum teammel muholdon. Beertek idoben, eppen satrat vertek, es vacsorara keszultek. Elvezik a ersenyt, de azt mondjak, szamukra is erdekes, de nem nagyon faradtak ahoz kepest, hogy 2-3 orat alszanak naponta. Nem tudta csapatoknak, az aktulis eredmenyeket modani sajnos. Gratulalunk mindenkinek az eddigi teljesitmenyekhez, es a csapatokna az elnyert NAP HOSE vandordijakhoz! :)

 

8. nap merítés

 2009.01.25. 14:49

Ma nem vagyok a saját gépem közelében, így viszonylag rövid lesz az összegés

A legfontosabb, hogy az adományokat szállító Hercegh Specialtransport kamionja, rengeteg segítséggel és utánjárással átjutott a határon és azóta megállíthatatlanul száguld a mezőny után. Reggel 11-kor már Agadirtól 100km-e van a kocsi. Sajnos nincs kísérőautó, ami nélkül a Nyugat Szaharai szakaszra veszélyes elindulni. Nagyon aggódom miattuk, de bízom benne, hogy a legrosszabb szakaszon már túl vannak!

gojo, Jan 24, 2009 11:45pm

Ugy tunik hogy a mai nap sem telik el erdekes esemenyek nelkul. A versenykategoria resztvevoi, ma Dakhlaban, nyugatszahara "kozpontjaban" ejszakaznak, az etap vegen. Mivel ez egy kb. banan alaku felsziget, igy a felsziget es a kontinens kozott egy majdnem sik terulet helyezkedik el, ami dagalykor laguna, apalykor pedig osszekoti a felszigeetet a kontinensel. Ma delutan 8-10 csapat, ezen a lagunan probalt meg ejutni a  felszigere a kijelolt aszfaltut helyett, es elsulyedtek a felazott homokos lagunaban. A szervezok, most probalnak olyan megoldast talalni amivel az autok kimenthetok, mert ha jon a dagaly akkor veszelybe kerulhet az emberelet, a technika. Valoszinuleg teherautok segitsegere lesz szukseg hogy kimentsek a bajba jutott csapatokat. A dolgok allasarol, friss informaciokkal reggel szolgalhatunk.

gojo, Jan 25, 2009 11:29am

A tegnapi beragadt 8-10 auto az ejszaka es a reggel folyaman kiszabadult a laguna fogsagabol, koszonheto ez a DB Teamnek, es meg nehany csapatnak. A szervezok, es a versenyzok, most a Marokkoi Mauritan hataron allnak a delelotti turnusban, hogy kilephessenek marokkobol, es a taposoaknakkal beteritett senkifoldjen athaladva belepjenek mauritaniaba.

A Sportime csapata pedig halad Dakhla fele, hogy az idolegesen megjavitott autojukba, megfelelo megoldast tudjanak talalni ahoz hogy folytathassak a versenyt.

Evii21, Jan 25, 2009 12:47pm

Az 55-ös Tik-Tak Team, az 58-as Miq Team most mennek át a határon, együtt fognak tovább menni. A 82-es Dream Team is ott van valahol. A 71-es Bama Corporationnak valami széfbe beszorult az útlevele, gps-e, nem tudni hogy eltudtak e már indulni.

Ma már a műholdas telefonról jelentkezett be Borbás Péter.

Tegnap Nyugat-Szahara átszelése után a Marokko-Mauritán határon kis konvojban keltek át a kocsik. A határátkelő megtalálása és az átkelés elég trükkösre sikerült. A két ország között teljesen járhatatlannak tűnő senkiföldjén kerestek utat maguknak. Ha kaland akkor legyen kaland alapon nem béreltek maguknak guide-ot, de így is sikeresen átkeltek.

A tegnapi napon egy arab mutogatta nekik a Redworks csapat útleveleit, hogy megtalálta és leadja a legközelebbi rendőrörsön. Sajnos nem sikerült meggyőzniük, hogy átadják majd ők, emiatt a Redworks egy kicsit parázhatott. Szerencsére több telefonálgatás és levélváltás után sikerült a helyzetet megoldani!

Egy kocsi eltévedt a határ és a táborhely között, akiért a H1 ment vissza. A Vörös Csepel nehezen talált a határhoz, így már csak sötétedés után ért a táborhelyre, ahol ismét együtt volt a túra és a versenymezőny.

A 333-as motoros lemaradt a többiektől, jelezte, hogy a motorja elromlott, de a helyi szerelők megoldották a problémát. Elindult utánuk, de a legfrissebb híreik szerint a GPS is tönkrement időközben, csak remélni tudják, hogy az utat követve utoléri őket.

A táborban Idomu, a helyi turisztikai miniszter fogadta a mezőnyt, biztosította őket országa vendégszeretetéről, minden segítséget megígért a futam számára. Felhívta azonban a figyelmüket, hogy lehetőleg ne térjenek le a kijelölt útvonalról. Este Doki átkötözött egy kézsérülést, de komolyabb problémával nem találkoztak.

Hajnalban az imám ébresztette őket, gyorsan felcihelődtek és elindultak a ma esti B2 Beach party helyszíne felé. Most már igazi homoksivatagban haladnak, az ebédjük közben végig csikorgott a foguk alatt a homok.

Ma este reméljük még a dagály előtt odaérnek a B2 Beach-re, és az egyedülálló B2 partyn részt vehetnek.

Ózd-Bamako Express Dakhlában

 2009.01.24. 14:17

Délután sikerült beszélnem Borbás Péterrel az ózdi csapatból. Eddig 6100 km-t tettek meg az útból és a jelenlegi számításaik alapján még 2250 km van hátra a célig.

Beszámolójuk szerint a tegnapi nap legkomolyabb kihívása nem az út, nem a táborhely megtalállása, hanem a bejárat megtalálása volt. Másfél órát keringtek az itinerben megadott hely GPS koordinátája körül, látták a már letáborozott csapatokat, de a bejáratra nem sikerült rálelniük. Ezt problémát a 228-as csapat oldotta meg, akik meghallották a rádiós segélykérést és kimentek és besegítették őket a táborhelyre. Mivel a keringés után a Kuzin csapat is odaért a táborhoz, őket már nem kellett bevezetni. Sátort vertek, jól vizsgázott a kocsiban az ágy is. Az itthonról vittekből esznek. Mindenki egészséges és a csapatok között sem volt senkinek különösebb problémája.

A srácok jót pihentek éjszaka, így lemaradtak a Kuzinék másnap reggeli indulásáról. A tábor mellett levő mocsaras részen elásta magát a G'Roby Unimog Team (278) és egy MAN (291) (őket Leesbian néven találtam meg, de az a kiírás szerint egy Suzuki SJ410, tehát a szám nem biztos) ) is. Többen megálltak segíteni az elakadt járműveknek, a teljesség igénye nélkül Jáner Team (248), Fertő Team (235), Vörös Csepel.  Ennél a feladatnál már érezhető volt az összetartás amit eddig nem igen volt alkalmuk megtapasztalni. Igaz így is többen köszönés nélkül hajtottak el a megakadt kocsikkal küszködők mellett.

Beszélgetésünk előtt nem sokkal hagyták maguk mögött a Ráktérítőt, ami mellett megálltak és a konvoj fényképezkedett egyet. Jelenleg a Csepel (227) a Fertő Team Hummerje (235) és a kihúzott MAN-nal haladtak közösen a határ felé.

A nap közben egy arab uriember átadott nekik két magyar útlevelet, ami elvileg a Redworks csapat tulajdonát képezte. Azóta izzanak a vonalak és az itthoni szervezőkkel közösen igyekeztünk a tulajdonosokat értesíteni és az útleveleket valahogy visszajuttatni.

Címkék: hírek túra bamako2009

7. nap merítés

 2009.01.24. 09:04

Tegnap az MCG Films (74) duója hatalmas erőfeszítéssel, négy napos folyamatos vezetés után utolérte a mezőnyt. Valenciában a Polgárőrök is csatlakoztak hozzájuk, így az afrikai szakaszt nem egyedül tették meg. Erről hosszabb cikk a blogjukon.

Tan-Tan kapuja
Tan-Tan kapuja (Bud Spencer Team)

A Bud Spencer Team

beszámolóját

tudom ajánlani mindenkinek. Sok csapatról (Ruti-Luki, Opeles csajok, Pasák, Prompt Pharma, Monobau, Sprint Time, Kocka Lada) írtak. Gond lehet a svéd bikiniválogatottal, mivel Tatooine-t kihagyták a programból. Vagy emiatt fogyott ki az adomány Ruti-Luki-éknál? :-)


A legnagyobb probléma, hogy tegnap pénteken és ma szombaton (iszlám országokban ezek a pihenőnapok) az ügyintézés még a normálisnál is nehézkesebb. Így a Hercegh Specialtransport adományokat szállító kamionja még mindig nem tudta átlépni a határt. A megoldáson még dolgoznak.

Roli mindenre kiterjedő beszámolója, a tegnapi napról

Rövid leszek,mert egész éjjel a kamion megoldásán tököltünk.
 
-A Bud Spencer Bamako Team pontos mint egy svájci óra,továbbra is mennek,tegnap reggel "Tatujinon" ébredtek és örömmel kostatálták,hogy meglátták az elsõ tevéket.....megjegyzem ,majd a pingvineknek ,hogy fognak a srácok örülni......Szerintük most már igazi Bamakop a dolog,távol a civilizációtol,minden klappol.

-Az Alfa Hím Team gojo tájékoztatása szerint átnyergelt túrakategóriába.Sajnálom,de hajrá!

-A SportTime csapatában A féltengely is eltört az autóban már elmentek háromszáz kilométerre alkatrészért reményeik szerint holnap már újra versenyeznek!Nagy hála azért amit a kamionért tesznek!

-A Beer Team komoly probléma küszöbén....méghozzá elfogyott az itthonról vitt söradag.....dolgoznak a megoldáson.Eddig 4600km-t tettek meg a rajt óta.Ma szeretnének belépni Mauritániába.A TANDEM-el és a Flying Kiwis-el találékoztak útközben,velük minden oké.A DB Team továbbra is az élmezõnyben autózik, folyamatosan a 4-6. helyezés környékén állnak.

-A LusteeNet BamakoTeam tegnap szintidõ alatt beért a célba,semmi gond nincs továbbra se az autóval ,nagyon élvezik a dolgot.Hajrá!

-Az  MCG FILMS TEAM tegnap reggel kegyetlen megpróbáltatások után ,de újra versenybe szállt,hál isten jól vannak!Gyerünk!

-A 4. nap után a Go-go Bamako Team  vezet 286 ponttal a versenyben.

-Második helyen a 11. csapat, a homokdune.hu áll 281 ponttal.

-A harmadik helyen a 31. csapat, a King Hill Team áll. Az idén indultak a Bamako-n elõször egy Nissan Navarra-val.

-A nagy esélyesnek számító Ulrich házaspár (Raid Adventure Team) visszaesett a 8. helyre. A továbbra is fájdalmakkal küszködõ Danka Ulrichova nem adja fel, de láthatóan akadályozza a sérülése a versenyzésben.

-Tegnap este 6.-kor a Para Normal Team (52) blogja szerint a  PrimaCo (49), Alisca-Color Team (15), Sivatagi Tigrisek (22) és Akibujt (37) nevû csapatok voltak ott velük a szaharában A többiek rajtszáma nem látszik a sötétben, valamint a mezõny többi része sincs még sehol.

 

A fórumról a következő híreket ollóztam össze:

kissnorbi, Jan 23, 2009 09:34am

Most beszéltem a Vitabox Teammel. Reggel 5 kor indultak tovább Tatooinról. A megszokott banda továbbra is velük van ( 248-Jáner Team, 332-Ogre, 232-Vetrán Team, sat.hu) és ma csatlaskozott hozzájuk a 221-es rajtszámú Kocka Lada Bamako Team. A Ladások üzenik hogy jól vannak puszilnak minden itthon izguló családtagot, barátot. Veteránok puszilják a gyerekeket és a családot. Unimogosok szintén üdvözölnek mindenkit.

easycash, Jan 23, 2009 01:36pm

Egy darabon mi is ezzel a konvojjal jottunk. Layount most hagytuk el és haladunk Dakhla felé. Az ido jo, a gatolaj olcso kb 120 Ft, mi is at auto is jol vagyunk.

Tudomásom szerint ez a Citroen AX-re vonatkozik.

gojo, Jan 23, 2009 05:44pm

Baleset a Bamakon! A szervezőktől kapott információk alapján, a mai nap délutánján a 29 es rajtszámu RZG Team balesetet szenvedett. A homokdűnéken autózva felborult az autójuk. A közelben volt a verseny hivatalos mentőcsapata, így gyorsan érkezett a segítség. Az orvosok megvizsgáltak mindenkit, és megállapították, hogy mindenki jól van, és NEM TÖRTÉNT SZEMéLYI SÉRÜLéS. A srácokat és az autót ezekben az órákban hozzák ki a sivatagból!   

Szerencse hogy Robi, Gábor és Viktor jól van!

Gojo, Jan 23, 2009 07:50pm

A baleset körülményeiről annyit tudunk, hogy egy nedves és egy száraz terület határán, nem túl nagy tempóval borult az autó az oldalára, úgy hogy belesüppedt az egyik oldala. Egy éppen arra jaró Hummer visszaborította, és saját lábán ment az auto a fiúkkal a táborhelyig.

A folytatásról ők fognak dönteni, hogy hogyan tovább.

A Duna TV csapatától a következő híreket kaptam:

A tegnapi etapot ma reggel 5 órára teljesítették, úgyhogy nem vállalták be a 7 órás mai rajtot. Pihentek kicst, és később a mezőny után indultak, és haladnak Smara fele. Amikor a híreket írom körübelül Tan-Tan környékén lehetnek. Velük van a Pesti Est csapata is. Tegnap éjjel Accaban lattak a 90es meg a 94-es csapatot. A tavalyi Brillum csapat autója váltóhibával küszködik, így átnyergelt a túra kategóriába.

Eviii21, Jan 23, 2009 06:25pm

[A versenyben] ...elsőkként ért be az 55-ös Tik-Tak Team, illetve velük együtt tartott a 38-as Alfa Hím Team, az 58-as Mig Team, és a 71-es Bama Corporation is. Még normális szállodát is találtak, van zuhanyzó is, úgyhogy örülnek.

Szt Amás, Jan 23, 2009 07:26pm

Para Normal Team (52), PrimaCo (49), Alisca-Color Team (15), Sivatagi Tigrisek (22) és Akibujt (37) a mai célban.
Fél hetes helyzetjelentés a PNT blogján.

 


 

Assi, Jan 23, 2009 08:16pm

HUMMER Racing Team
A tegnapi nap nyugodt utunk volt Foum Zgidből Assa felé. Kb 450 km-t tettünk meg az algériai határ mentén. Az eredetileg 22 feladatból egy biztonsági okokból ki lett hagyva. Ezentúl minden csapatnak fényképpel kell bizonyítania, hogy ott volt a kijelölt pontokon.

Ma tovább haladunk dél felé. Ezt az etapot biztonsági okoból mindenkinek még sötétedés előtt kell befejeznie. Ha mégis rájuk esteledne, meg kell várniuk a reggelt bármilyen közel is legyenek a célhoz. Aki mégis besötétedés után ér a célba büntetést kap.

Már a 13. helyen vagyunk

Ma Gabóca kihasználhatta egészségügyi tudását, mikor a felborult kocsi legénységének állapotát nézte meg, bár nem volt teljesen boldog, mivel egyikük sem volt terhes, ő meg szülésznő (a mondat második fele a szerző megjegyzése)

Mentek a képek és a video a marathonrally.com oldalra

Raid Adventure Team
Danka jól viseli a fájdalmakat, mennek, nem adják fel

 

petyusa, Jan 23, 2009 08:55pm

Az UniversiTeamrõl annyi a hír, hogy a szerdai mentéssel (117-es autó) sötétedés után végeztek, aztán tovább indultak de sajnos 10 percen belül két defektet is kaptak, ezzel elhasználták mindkét pótkereküket.

Itt már a 117-es Hungaricum Team segített a kerékcserében és azóta is együtt haladnak. (legalább is a tegnap esti beszélgetésig biztos).

Akkor éppen Tazzarine-ben voltak, ahol megjavíttatták a kerekeket. A mentés, a defektek és a gumijavítás miatt összeszedtek vagy 500 km hátrányt, amit  a verseny útvonalon lehetetlen lett volna behozni ezen a nehéz szakaszon, ezért a csapat alternatív útvonalat keresett és így ma estére sikerült is nekik elérni a tábort. Innen holnaptól megint neki állhatnak a feladatoknak.

[A UniversiTeam] ... a táborban látták a balesetet szenvedett autót és a legénység tagjait. Õk jól voltak, az autó eléggé összetört, de motorikusan mûködik. Azt fontolgatták, hogy vissza fordulnak, de még nem döntöttek.

gojo, Jan 23, 2009 09:47pm

A Lengyel-Közös csapat most éppen a Ráktérítő környéki táborhelyen tartózkodik, kb 15-20.-nak értek oda, a csodálatos afrikai naplementében.

Sportime csapat autója meghibásodott, eltört a kerékcsapágy majd a nagy hőfejlődés következtében elgörbült, és megszorult a féltengely a hátsó hídban, annyira hogy lehetetlen kihúzni, le kellett hogy vágják a végét. Megprobálják összerakni a hátulját, es elsőkerék-hajtással elmenni az első városig, majd egy komplett hátsó hidat venni az autó alá. Egy parkolóban szerelnek, de nagyon el vannak szánva, hogy folytatják a versenyt.

 

 

Az Ózd Bamako Express csapatból ezúttal Borbás Péter jelentkezett be telefonon. A másik két telefon már megmakacsolta magát, a műholdast pedig még nem akarják túráztatni.

A tegnapi napon volt az ért össze előszőr az indulás óta a túra és a versenyútvonal. A Csillagok háborúja Tattooine bolygójának díszletei közé egész este folyamatosan érkeztek a járművek.

Az ózdiak hiányolták a szervezőket, akiktől jó lett volna információkat kapni a futam állásáról, esetleg egy rövid eligazítást kapni. Sajnos nem sikerült találkozniuk senkivel. Hiányolták a mentőautókat is, a táborhelyen nem látták egyik kísérőorvost sem. Nem mintha a rezidens Doki miatt bármi igényük lenne rá, mégis örültek volna a biztosítás látványának.

A táborhelyen bár találkoztak a Vörös Csepellel, de mire odaértek a legénység már aludt, reggel pedig már továbbindultak mielőtt felkelhettek volna. Sebaj napközben úgyis összefutnak. Az éjszaka hidege ellen a csapatok jelentős része alkoholos kezeléssel védekezett több-kevesebb intenzitással és eredménnyel.

A Kuzin team kis késéssel futott be az ózdiak mellé. Komolyabb gondjuk szerencsére nem adódott, de Péter és Attila diagnosztizált egy kicsit kotyogó belső gömbfejet a kormányműben. Komoly gond nem lesz belőle és mivel az ózdiak rendelkeznek tartalék alkatrésszel legfeljebb megejtenek egy cserét.

dscn2726A sátrazás didergősre sikerült, nem csak napközben volt elég hűvös útközben, de éjszakára, mint azt Rejtő regényeiből mindenki tudhatja, ez még tovább is hűlt. Ködös, mindent beborítóan párás, esős időben éjszakáztak és eddig ez az idő maradt is.

Jelenleg dél felé haladnak, a GPS szerint 528 km van előttük a következő táborhelyig a Ráktérítőnél. A Nyugat-Szaharai részen komoly katonai jelenléttel találkoztak, Mirage-ok repkednek a fejük felett, tankok, géppuskafészkek, bunkerek és természetesen ellenőrzőpontok bukkanak fel lépten-nyomon.

Próbálnak ma jelentkezni, ha lesz térerő, vagy röviden műholdas telefonon keresztül.

Címkék: hírek túra bamako2009

Komoly probléma adódott a segélyszállítmány marokkói beléptetése során.

A kamiont, ami a közel 50.000.00 forint értékű segélyszállítmányt szállítja, a marokkói határőrség feltartóztatta. Megítélésük szerint a 24 tonna adomány túl nagy értéket képvisel és senki nem vállalja a felelőséget az országon áthaladásért. A napokban a vámterületen két kamiont is kifosztottak, így minden ott eltöltött óra komoly aggodalomra ad okot.

Több magánszemély és a Külügyminisztérium marokkói külképviseletének közbenjárására sem sikerült még rendezni a helyzetet. Sajnos a régióban eddig bevált kenőpénzt is visszautasították a vámosok, pedig erre még soha nem volt példa. Felvetődött az is, hogy az adomány egy részét Marokkóban ajánlják fel, de ez a megoldás sem hozott sikert.

A késlekedés miatt a szállítmánynak már vajmi kevés esélye van arra, hogy a tempót tartva beérjék a futamot. Így az adományok kiosztása során pont az adományozók nem lehetnek jelen.

Igyekszem követni az eseményeket és beszámolni a legfrissebb fejleményekről!

Címkék: hírek bamako2009

6. napi merítés

 2009.01.23. 09:14

assi, Jan 22, 2009 09:01pm

RAID ADVENTURE TEAM
Szasztok, egész jól megyünk, de idén tényleg brutális a verseny. Az etapokra előírt időket lehetetlen betartani, naponta kb.20 feladatunk van. A 4.nap után a 6.helyen vagyunk. Danka sérülése miatt lazítani kellett a tempón. De még semmi nincs veszve. Ma jól teljesítettünk.
Juraj Ulrich

Eviii21, Jan 23, 2009 07:31am

Az 55-ös Tik-Tak Team tegnap sikeresen beért az esti célba, jelenleg a 20. helyen állnak. Együtt mennek 3 másik csapattal: 38 (Alfa hím team), 58 (Mig Team) és a 71-es (Bama Co.) csapattal. Mindenki jól van.

Rolli, Jan 23, 2009 07:48am

Reggelt Hölgyek,urak......kitekintünk.

-A Bud Spencer Bamako Team tegnap délután TanTan-ban volt és hál isten megtalálták a bikini Teamet....:)Azt irják,az igazi Afrikát már megérezték az Atlaszon átkelve,de minden oké velük.Este Star Wars partyra mentek õk is.....üzenem nekik,kérjenek Chuwbakkatól oltási könyvet mielött jattolnának...:)

-Az Alfa Hím Team nyomja a gázt a kicsit meggyengült géppel,de én nagyon szurkolok nekik.Megpróbálták megnézetni a gépet,de nem volt hozzá alkatrész,igy nem kerültek 400 kilométert mennek tovább.Az elsõ hajtás teljesen elszállt,szurkoljunk nekik a homokban.Már eltervezték jövõre is mennek,de akkor motorral.Lassan nem lesznek elérhetõek irja Bartal Attila csapatfõnök,mert a Sahara déli része következik.Thurayan biztassátok ti is õket!

-A Beer Team elõzõ este éjfélkor beért Foum Zgid-be.Elég keménynek találták a kõsivatagot.Fél tizkor már az esti szálláshelyükön  Assa városában voltak.DB Team-rõl nem sok információ van, jól vannak, szorgalmasan gyûjtik a pontokat. Jó hír azonban, hogy az ötödik helyen állnak!!!

-A LusteeNet BamakoTeam élvezte a tegnapi napot,az 5.elõkelõ helyen állnak.

-A Szászvári Rally Team tegnap forgatott egy kicsit Villám Gézáékkal,majd õk is Assa felé vették az irányt.

- A Roppant Team szintén nagyon élvezi Afrikát az autóval minden rendben tudtuk meg.

-A Hetes Busz a Tatooine-on bulizott,a hangulat kiváló,a kuplunk a gépben adott éjszaka egy pár fura hangot,de semmi komoly.Szép volt!

-Nem sokkal Forum Zgid elõtt a Sivatagi Cápák (41) defekt miatt kiállt a sorból majd kerékcsere után csatlakozott a többiekhez a fallal körülvett parkolóban.

-A NEWCASTLE 2B2B angol csapat Land Roverének a hátsó futómûve elfáradt és levált.

-A PrimaCo Team (49) rádiójával pedig továbbra is gond van, nincs bemérve, így adni tudnak, venni nem.

-Az INFO-FRAME harmadik napja sátrazik,de nagyon jó a hangulatuk,szintén Este már Assában voltak a Tûzgolyóval.

-A Polgárõrök végre behajóztak.Az elsõ napjukat töltötték Afrikában.Az MCG FILMS TEAM-el haladnak,akiknél néha elõforduló technikai hibák miatt,nem a saját választott tempójukban.Autópályán és fõutakon szöknek fel a mezõny után,kérdezem innen,hogy nem -e lenne inkább értelme a kijelölt útnak,de túra kategóriában.Autópálya itthon is van.Sajnálom õket a kocsi problémája miatt.Hajrá!


-A 100 fõs mezõnybõl már csak 59 csapat van versenyben.

tland, Jan 23, 2009 08:03am

Redworks 246 sokakkal együtt tegnap két órát töltött egy folyóban,aztán letáboroztak a GPS által jelzett útkeresztezõdésben,ahol keréknyomok sem voltak.Jól vannak ,élvezik Afrikát.


Desert Knights 04 a tegnapi napot egy óra alvás után jól teljesítette,és végre kiélvezhettte az autó rejtett technikai megoldásait pld.zuhany..:)

 

Hummerek Afrikában

 2009.01.23. 09:06

Ma jelent meg cikk az Index Totalcar rovatán a cseh Hummer Racing csapatról. Úgy éreztem, a záró mondatokból, hogy Zirig Árpádnak sem lopta be magát a szívébe a csapat kedvenc járműve.

Mi kipróbáltuk, lefotóztuk és körbejártuk – Afrikába mégsem ilyennel indulnánk. Sőt, Kőbányára sem.

A kocsik fogyasztása terepen 20-30 liter, tehát egy kanna benzinnel legfeljebb 100km-t tudnak megtenni. A csapat lassan szembesül azzal a problémával, hogy a benzinellátottság Afrikának ezen a részén igen gyér és van úgy, hogy 600km-t is meg kell tenni a kutak között. Remélem a szervízkamion visz magával annyi tartalék üzemanyagot, hogy ezek a monstrumok ne szikkandjanak ki a sivatag közepén!

Szt Amás jelentése szerint

A hat Hummer teljes legénysége jelenleg erős pingvinezésben van (desőt, a Brian élete klasszikus "tapsoljunk" jelenetének hangadója lebeg szemeim előtt), ugyanis Afrika egy olyan ország, ahol szinte csak dieselt lehet kapni, a klasszikus benyát aranyárban adják. Már ha van egyáltalán. És mivel megy a Humi? Na, mivel megy a Humi? Igen, Mr. Spigott! Benyával. Hát, ezt nem kicsit, nagyon.

A fotógalériájukban már látható a tegnapi szakaszról is pár jól sikerült kép.

A fórumon az alábbi élménybeszámolót tették közzé: