Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Citroen DS 3.-5. napig

 2009.01.22. 09:02

Több mint 4000 kilométer megtétele után a srácok megérkeztek Afrikába.  A kompolásnál több órát várakoztatták őket, de a végén sikeresen átértek.

A svéd mentőautóhoz csatlakoztak, akik a Spanyol szakaszt 80 km/h tempóban tudták csupán megtenni, miközben az autó fura hangokat hallatott.

Tegnap és tegnapelőtt a DS nem igényelt szerelői beavatkozást, így aránylag zökkenőmentesen tudtak haladni. Talán egyedül voltak akik a túra kategóriából egy négycsillagos hotelben szálltak meg éjszakára. Gondolom a srácok egy kicsit rá akartak pihenni a következő napok nehézségeire.

Marakesh Ibis hoteléből tegnap felvették a kapcsolatot a világörökség részét képző Ait Bennadou oázisban található Hotel Kabash-al, hogy szállást foglaljanak. Nagyon meglepődtek azon amikor azt közölték velük, hogy az  oázis a hótorlaszok miatt megközelíthetetlen. A norvég Bergentől Oslóig és onnan Budapesten át Afrikáig utaztak napsütésben azért, hogy Afrikában hóba fussanak bele. Így inkább Marakeshben maradtak több más csapattal és ma indulnak délnyugat felé.

Címkék: hírek túra bamako2009

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr78894964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kujoon 2009.01.22. 09:47:10

Hát ez LOL, afrikában hótorlaszok; kemény lehet... :D

kujoon 2009.01.22. 09:57:11

Ja és ez a sok szedett vedett jármű mind ott marad bamakóban?Akkor lehet, hogy bamakóban már mindenkinek lesz ingyen autója...benzin hozzá persze már nem biztos.Igaz, lakni is lehet a kocsikban...
De nem érzik úgy a helyiek, hogy idehordják az európaiak a levetett roncsaikat?Etikus ez valóban?Kérek válaszokat!

telirium · http://bamako.secureweb.hu 2009.01.22. 10:46:35

A járművek jelentős része már nem a régi szellemben (olcsón minél több adományt eljutatni) készül, hanem a versenyben résztvevő erősen felkészített terepjáró. A "roncsokat" sem szabad lebecsülni, mindegyik megerősített sivatagi terepre felkészített jármű, ami még évtizedekig szolgálhatja az új tulajdonosát, aki örül, hogy van és nem azon fog parázni, hogy megkarcolódott a kipufogó végén a krómvég.
Így az induló kocsikból körülbelül 40-50 marad Maliban. Ezek egy része eleve adományként kel útra (idén 5 mentőautóról tudok) a másik része pedig eladásra kerül az érkezést követő "magyar autópiacon". Pontos adatokat nem tudok, ezt a szervezőktől lehet esetleg megtudni, bár szerintem nekik sincs adatuk arról ki hozza haza a járművet.
Malit nem rendelkezik tengeri kikötővel, se folyami vasúti szállítással nem könnyű megközelíteni őket, így autóhoz csak komoly szállítási költségekkel juthatnak.
Könnyen belátható, hogy ez a pár jármű egy több milliós igen szegény országban még a lemorzsolódó menthetetlen autók pótlását sem biztosítja, nemhogy ingyen autóhoz juttassa a 12.000.000 lakosságot!
Etikus az, hogy az autóját eladja a résztvevő? Ezen én is gondolkodtam már, hiszen az autómat én is kint szerettem volna eladni idén. Persze sokkal jobb lenne azt is egy falu számára egyetlen közlekedési eszközként felajánlani, de erre sajnos nem mindenkinek van anyagi lehetősége. A magam részéről legalább annyi adományt szeretnék kijuttatni, mint az út költsége, aminek egy részét a kocsi eladási árából tudnám fedezni. Az adományok és a támogatók hiánya is vezetett arra, hogy idén ne tartsak a futammal. Adományokban úgy néz ki, hogy jövőre sikerült hozni a célt, ha anyagi támogatókat is találnék, akkor a kocsit is el tudnám adományozni!

kujoon 2009.01.22. 17:39:31

Köszönöm, mindent értek! :D