Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Körmendről hazafelé

 2009.01.19. 18:40

Szalay Gergővel az úton visszafelé a határról komolyan kiveséztük Monty jelenlegi gyengeségeit és megbeszéltük, milyen változtatásokat kell elvégezni rajta a futam kezdetéig.

  • Bal hátsó kerékcsapágy bosszúsan dörmög, cserélni kell mielőtt végleg megmakacsolja magát
  • Mindkét hátsó toronycsapágy csikorog, így tőlük is rövid úton búcsút kell venni
  • A nyomatékváltásoknál jobbra illetve balra húz a kormány, ez feltehetőleg a váltó hibája, első körben leengedjük az olajat belőle, hátha találunk benne pár kiló darált fogaskereket, ha minden tiszta, akkor olajcsere és teszt. Ha akkor is gond van, akkor elővesszük a tartalék váltót.
  • Kap a kocsi egy új mosható vagy  olajfilmes légszűrőt
  • A kocsi kap egy pofás bukócsövet, mert Gergő szerint vékonyak az oszlopok. Szerintem nem fogunk úgy vezetni, hogy fejre álljunk, de nincs ellenemre a dolog.
  • Természetesen az első és a hátsó torony is kap merevítést, bár ez az első torony esetében nem egyszerű, mert útban van a vezérlés
  • Megpróbálunk működésre bírni egyet a tartalék kilométerórák közül, mert a számláló híján nagyon nehéz az utat követni. (Emil esetleg van valami tipped mi lehet a gondjuk? Hozzá se kezdjünk?)
  • A CB rádió kap egy erősítőt, és egy komolyabb antennát, mert most csak sercegést hallottunk a kocsiban. Természetesen a CB rendesen beépítésre is kerül, nem csak a rádió helyére vágjuk be
  • Készítünk GPS és itinertartót a mitfahrer üléséhez

Tettünk egy kis kitérőt Pákozd felé aminek az okát egy másik posztban fogom részletesebben kifejteni. Ez azonban alkalmat adott arra, hogy Montyt ki tudjuk a havas-jeges meredek vízmosásos földúton is próbálni. A hegy másik oldalán készítettünk is pár sztárfotót a kocsiról.

Pestig semmi gondunk nem volt az autóval, a reggeli tankolás és az esti tankolás között körülbelül 8 litert fogyasztott az autó üresen, kényelmes lassú tempónál (80-100 között)

Amint hazafelé tartottunk azonban a motorháztető alól elkezdett ömleni a gőz. Pár száz méter múlva ahogy le tudtunk állni és felnyitottuk a motorháztetőt rögtön kiderült a gond. Az enyhén túltöltött hűtőfolyadék szétnyomta a repedt túlnyomási tartályt és egy pici sugárban folyt a víz a motorra, ami ontotta magából a gőzt. Természetesen Emil már a vásárláskor figyelmeztetett rá, hogy ez gondot okozhat, de a sok más gond közepette feledésbe merült. Ideiglenesen kapott egy réteg kipufogótömítő pasztát, de az év közben igyekszünk ezt is lecserélni.

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr93889154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.