Budapest-Bamako 2010

Austinnal Bamakoba
Blog
Rólunk
Adományok
Kivánságlista
Szponzorok
Segítőink

Rólunk

 2008.12.05. 20:38

A csapatról

Az Austinnal Bamakoba csapat, a Budapest-Bamako eredeti célkitűzéséhez méltóan próbálja a futamot teljesíteni. Ezek szerint a lehető legkisebb ráfordítással a lehető legnagyobb támogatást próbálja eljuttatni Bamakoba úgy, hogy eközben minél több fórumon megjelenve ráirányíthassa az emberek figyelmét Afrika problémáira. A jelenlegi, gazdasági válság által kiváltott, depresszió miatt egyre kevesebb figyelmet szánunk arra, hogy észrevegyük, mennyire jól is élünk azokhoz képest akik távoli földrészeken még azt sem tudják miről álmodhatnának.

Az alacsony költségvetés célkitűzésének megfelelően a választott jármű egy 1987-es gyártású Austin Montego 2.0 EFi. A kocsi kiválasztásánál elsődleges fontosságú a rakodótér mérete, második az ára, harmadik a szerelhetősége volt. Ezt a típust Magyarországon igen kevesen ismerik, az angol autógyártás sötét korszakából származik, amikor a Brittish Leyland konszern komoly gazdasági válsággal nézett szembe, amit sorozatos gyárösszeolvadások és értékesítések fémjeleztek.  Ennek megfelelően a kocsi forgalmijában már Rover Montego szerepel, miközben valójában ez az autó még az Austin logót viseli minden alkatrészén, pedig értékesítésekor a gyár már a Honda tulajdonában volt.

Horváth ZénóAz autó felkészítésénél elsődleges szempont az üzembiztonság. Pár évvel ezelőtt ugyanilyen Montegokkal szelték át a kontinenseket a Plymouth-Dakar vonalon angol versenyzők. Az ő beszámolóik alapján a kocsi nagyon jól bírta a sivatagi körülményeket. A hűtési rendszer meg lesz támogatva egy extra ventilátor felszerelésével, és a csapattagok igyekeznek az indulásig megismerkedni az autó szerelési sajátosságaival is. Az alapnak számító pótkerekeken, benzinen és olajon felül a felszereléshez tartoznak olyan tartalékalkatrészek amik beszerzése nagy kihívás lenne Afrikában, úgymint váltó, féltengelyek vagy fékalkatrészek. Mivel az autóban vásárláskor volt egy fél másik alkatrésznek ezeknek nem okoz gondot a beszerzése. Tervben van az autó szabad magasságának változtatása, azonban ez anyagi okokból nem biztos, hogy meg fog valósulni.

Papp GergelyA csapat két főből áll akik már évek óta baráti kapcsolatban állnak. Nem állítanak fel előre definiált szerepeket, mivel a csapattagok mind vezetésben, mind navigációban azonos tapasztalattal rendelkeznek, a szerelésben, valamint tábori életben is hasonló gyakorlottságot szereztek. Azt, hogy ki mit csinál az út közben fog kialakulni.

Felkészülés

Felkészülés során a csapat figyelemmel kísérte a korábban Budapest-Bamako-n valamint hasonló útvonalon induló karitatív túrák uti- és élménybeszámolóit, de sok ötletet merítettek a szakirodalomból is. Ilyen például a R. A. Bagnold nevével fémjelzett "Libyan Sands" című kötet, ami a hosszú időtartamú Szaharai autós túrák alapműve. Ők még Ford T-Modellekkel járták a sivatagot, de így is rengeteg hasznos tanácsot ad a túrához. Az egyik csapattag, Papp Gergely öt évet töltött Egyiptomban, ami során volt lehetősége, hivatásos sivatagi sofőrök vezetésével, kifejezetten sivatagra gyártott terepjárókkal pár hétig a Szahara keleti felében túrázni.

A csapat tervei között szerepel, hogy amennyiben sikerül megfelelő szponzorokat szerezni az úthoz, úgy a túrát folyamatos élő internetes közvetítéssel tudják mindenki számára követhetővé tenni. Ehhez a megfelelő technikai ismeretek rendelkezésre állnak, azonban az szükséges anyagi háttér előteremtése nem sikerült. Emellett a futam minden napjáról igyekeznek részletes tudósítással megjelenni a csapat folyamatosan frissülő blogján is.

A bejegyzés trackback címe:

https://austin.blog.hu/api/trackback/id/tr58806508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.